Tu jesteś:
GSMService.pl
» Aktualności
Zbliżeniowo czyli nowocześnie – trzecia część raportu MasterCard
Dodał: Monika Kowalczewska -
opublikowano:
2013-12-05 19:42 -
czytano: 283
razy
-
dodaj komentarz

Polacy a nowe technologie płatnicze
Polacy przechodzą szybko przez drogę zmian w obszarze płatności, a także szerzej w obszarze nowoczesnych technologii. Wiele osób ma silną potrzebę podążania za nowościami i rozwojem technologii, co ma związek ze społecznymi oczekiwaniami i potrzebą autokreacji. Nowe technologie postrzegane są jako nieodłączny element współczesnego świata – nie da się od nich uciec, trzeba nauczyć się z nimi żyć. Badani dostrzegają zarówno pozytywne (ułatwienia w wielu czynnościach, dostęp do wielu nowych możliwości), jak i negatywne (udostępnianie swoich danych, ciągły pośpiech, spłycone relacje) aspekty rozwoju technologii. Negatywne strony technologii i bariery wobec nich są często emocjonalne, niepoparte twardymi danymi, a raczej zasłyszanymi prawdami i domysłami. Pozytywne strony są zarówno emocjonalne (nowe doznania, doświadczenia), jak i racjonalne (ułatwienia, oszczędność czasu, pieniędzy).
Oczekiwania wobec nowych metod płatności są następujące:
Jak postrzegane są osoby wybierające nowoczesne formy płacenia?
Osoby płacące kartą zbliżeniową to, w percepcji badanych, osoby młodsze od tych płacących kartą stykową (zarówno w oczach starszych, jak i młodszych respondentów)
Motywy, które pojawiały się często jako pierwsze przy korzystaniu z płatności zbliżeniowych są następujące:
Bariery, które pojawiają się przy pierwszym kontakcie z płatnościami zbliżeniowymi, często wiążą się z ogólną postawą danej osoby (sceptycyzm, małe zaangażowanie, niewiedza):
- Bariery dotyczące „nowości” są głównie emocjonalne i wiążą się z niechęcią do angażowania się w coś niezrozumiałego, zwłaszcza, że wymaga to wysiłku opanowania nowych umiejętności. Natomiast oczywistą i pierwszą dostrzeganą barierą dla płatności zbliżeniowych telefonem okazał się brak smartfona wyposażonego w NFC. Wszelkiego rodzaju obawy związane z brakiem zrozumienia czy przekonania o bezpieczeństwie pojawiły się dopiero w dalszej kolejności. Naturalnie, wraz z ekspansją telefonów wyposażonych w NFC, główna bariera przestanie mieć znaczenie – komentuje Aleksander Naganowski,Business Leader Business Development MasterCard
Zdaniem Sebastiana Januszko z Domu Badawczego Maison społeczny dowód słuszności spowoduje rozwój płatności zbliżeniowych telefonem – osoby, które obecnie nie płacą w ten sposób, oswoją się z tą formą, obserwując ją na co dzień w swoim otoczeniu.
Polacy przechodzą szybko przez drogę zmian w obszarze płatności, a także szerzej w obszarze nowoczesnych technologii. Wiele osób ma silną potrzebę podążania za nowościami i rozwojem technologii, co ma związek ze społecznymi oczekiwaniami i potrzebą autokreacji. Nowe technologie postrzegane są jako nieodłączny element współczesnego świata – nie da się od nich uciec, trzeba nauczyć się z nimi żyć. Badani dostrzegają zarówno pozytywne (ułatwienia w wielu czynnościach, dostęp do wielu nowych możliwości), jak i negatywne (udostępnianie swoich danych, ciągły pośpiech, spłycone relacje) aspekty rozwoju technologii. Negatywne strony technologii i bariery wobec nich są często emocjonalne, niepoparte twardymi danymi, a raczej zasłyszanymi prawdami i domysłami. Pozytywne strony są zarówno emocjonalne (nowe doznania, doświadczenia), jak i racjonalne (ułatwienia, oszczędność czasu, pieniędzy).
Oczekiwania wobec nowych metod płatności są następujące:
- bezpieczeństwo – przekonanie, że „nic nie zagraża moim pieniądzom”
- korzyści – nowe rozwiązania muszą dawać odczuwalne korzyści, które są większe od postrzeganych zagrożeń
- rozumienie – badani chcą mieć poczucie, że rozumieją działanie nowych rozwiązań
Jak postrzegane są osoby wybierające nowoczesne formy płacenia?
Osoby płacące kartą zbliżeniową to, w percepcji badanych, osoby młodsze od tych płacących kartą stykową (zarówno w oczach starszych, jak i młodszych respondentów)
- wydają się ludźmi otwartymina nowości i na zmiany, ciekawymi świata
- wybierają kartę zbliżeniową, bo jest wygodna, szybka, jest ciekawą „nowinką”
- wybierają płatności zbliżeniowe telefonem, bo to nowoczesna forma płacenia
Motywy, które pojawiały się często jako pierwsze przy korzystaniu z płatności zbliżeniowych są następujące:
- chęć oszczędności czasu, energii, wysiłku
- ciekawość, chęć próbowania czegoś nowego
- chęć bycia na czasie
- niechęć do pozostania w tyle
Bariery, które pojawiają się przy pierwszym kontakcie z płatnościami zbliżeniowymi, często wiążą się z ogólną postawą danej osoby (sceptycyzm, małe zaangażowanie, niewiedza):
- brak potrzeby, brak zrozumienia
- Bariery dotyczące „nowości” są głównie emocjonalne i wiążą się z niechęcią do angażowania się w coś niezrozumiałego, zwłaszcza, że wymaga to wysiłku opanowania nowych umiejętności. Natomiast oczywistą i pierwszą dostrzeganą barierą dla płatności zbliżeniowych telefonem okazał się brak smartfona wyposażonego w NFC. Wszelkiego rodzaju obawy związane z brakiem zrozumienia czy przekonania o bezpieczeństwie pojawiły się dopiero w dalszej kolejności. Naturalnie, wraz z ekspansją telefonów wyposażonych w NFC, główna bariera przestanie mieć znaczenie – komentuje Aleksander Naganowski,Business Leader Business Development MasterCard
Zdaniem Sebastiana Januszko z Domu Badawczego Maison społeczny dowód słuszności spowoduje rozwój płatności zbliżeniowych telefonem – osoby, które obecnie nie płacą w ten sposób, oswoją się z tą formą, obserwując ją na co dzień w swoim otoczeniu.
Źródło:
MasterCard
Dodaj komentarz:
zaloguj się
x








- Play: Superokazja dla Firm
- Najlepsza oferta dla par tylko w PLAY
- Nawet 100 GB za doładowanie w Orange na Kartę
- Smartfony bez abonamentu i na raty 0 proc. - nowa oferta T‑Mobile
- 15proc. zniżki na bilety siatkarskich Reprezentacji Polski dla klientów Plusa
- Play: MEGA promo + NOWOŚCI w prepaidzie
- Styczniowe nowości sprzętowe w Plusie - laptopy

- Fortinet współzałożycielem Centrum Cyberbezpieczeństwa
- Czy Asystent Google przejmie kontrolę na twoim smartofonem? [KOMENTARZ EKSPERTA]
- PCO S.A. przedstawia plany na 2019 rok
- KM 816 - nowe radio internetowe w ofercie Kruger&Matz
- PHP 7.3 już dostępne na serwerach w nazwa.pl
- Gra FORTNITE z lukami bezpieczeństwa
- Filmowy styczeń w IPLI pod znakiem polskiego kina

- Galaxy Ace w Orange dla Firm
- Grupa GN Store Nord dla zestawów Jabra
- Wyniki ankiety: 30% użytkowników przechowuje swoje hasła na smartfonach
- Smartfon Asus P552w - test
- Ponad milion wstępnych zamówień na telefon iPhone 4S
- Samsung Galaxy Core w ofercie Play (wideo)
- Pakiety internetowe w roamingu oraz Limiter DATA w Plus Mix i Plus na Kartę
