Espoo, Finlandia – Firma Nokia ogłosiła 9 sierpnia 2007 r. wybór firmy JWT jako globalnej, sieciowej agencji marketingowej. Decyzja ta stanowi element reorganizacji mającej na celu usprawnienie planowania marketingowego oraz zwiększenie skuteczności wszystkich działań marketingowych. Integralną częścią tej reorganizacji był przegląd agencji marketingowych.
W
lipcu firma Nokia ogłosiła, że globalną agencją prowadzącą działu
Mobile Phones została firma Wieden + Kennedys. Dział Multimedia będzie
nadal korzystać z usług Interpublic Group (IPG) w ramach wsparcia
kreatywnego oferty Nokia Nseries, a dział Enterprise Solutions będzie
kontynuować współpracę ze swoją globalną agencją kreatywną WPP.
JWT
będzie wspierać prowadzące agencje kreatywne w realizacji i lokalizacji
kampanii globalnych. Jako strategiczny partner globalny agencja ta
będzie także wspierać lokalne działania marketingowe na ponad 80
rynkach świata.
–Współpraca z JWT pomoże nam skoordynować
działania marketingowe. Mając jednego globalnego, sieciowego partnera
marketingowego, będziemy mogli łatwiej osiągnąć swój cel, czyli zostać
najbardziej lubianą i podziwianą marką na świecie – powiedział Pekka
Rantala, wiceprezes firmy Nokia.
W wyborze sieciowej agencji
marketingowej duży nacisk położono na zdolność do wspierania
długoterminowej strategii marketingowej firmy Nokia, a także lokalnych
wymagań biznesowych. Do priorytetów należała też wszechstronna wiedza i
doświadczenie.
Okres przejściowy zacznie się na jesieni, a nowy tryb współpracy marketingowej rozpocznie się w pełni 1 stycznia 2008 roku.