czwartek, 28 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    T-Mobile Polska inwestuje i przyciąga nowych klientów

    Zobacz również

    T-Mobile Polska rozwija się dzięki prowadzonym inwestycjom oraz stałemu wzrostowi bazy klientów. Szczególnie jest to widoczne w segmencie usług bezprzewodowego dostępu do Internetu, który zwiększył się o 1/3 rok do roku. Spółka T-Mobile Polska S.A. na koniec czerwca 2013 roku obsługiwała 15,969 miliona klientów, zwiększając ich bazę w drugim kwartale o 50 tysięcy. Liczba klientów kontraktowych wzrosła w tym okresie o 23 tysiące, a liczba klientów korzystających z usług przedpłaconych o 27 tysięcy.

    - Reklama -

    Na koniec drugiego kwartału baza klientów kontraktowych wyniosła 7,038 miliona i była większa o 154 tysiące abonentów w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku. Od wprowadzenia marki T-Mobile na Polski rynek w 2011 roku, Spółka systematycznie zyskuje nowych abonentów w każdym kolejnym kwartale zwiększając ich bazę w tym czasie w sumie o 340 tysięcy klientów.

    Jestem zadowolony z wyników T-Mobile. Pomimo bardzo konkurencyjnego rynku telekomunikacyjnego realizujemy, to co założyliśmy. Spółka rozwija się konsekwentnie zyskując nowych klientów oraz zwiększając sprzedaż usług dostępu do Internetu. Szczególnie jest to widoczne w rejonach gdzie sieć już została zmodernizowana. Obserwujemy tam większą popularność usług dostępu do Internetu na smartfonach oraz tabletach, a co za tym idzie szybki wzrost transmisji danych w naszej sieci. – mówi Miroslav Rakowski, Prezes T-Mobile Polska S.A..

    W drugim kwartale baza klientów usług szerokopasmowego bezprzewodowego dostępu do Internetu wyniosła 1,101 miliona i zwiększyła się o 275 tysięcy klientów w porównaniu do ubiegłego roku. Oznacza to wzrost bazy klientów usług dostępu do Internetu o 33,3% w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku. Duży wzrost bazy klientów mobilnego dostępu do Internetu był możliwy dzięki prowadzonym przez T‑Mobile Polska inwestycjom w rozbudowę sieci oraz dzięki wprowadzeniu bardzo atrakcyjnych ofert dostępu do Internetu z tabletami oraz smartfonami.

    Przychody T-Mobile Polska w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,708 miliarda złotych i były niższe o 4% w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku. Niższe przychody Spółki były rezultatem obniżenia stawek MTR w Polsce na początku 2013 roku i w drugiej połowie roku ubiegłego. Patrząc na trend tegoroczny przychody osiągnięte w drugim kwartale były wyższe o 6,8% w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku.
     
    W drugim kwartale 2013 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 615 milionów złotych i była wyższa o 3,9% w porównaniu do odpowiedniego okresu 2012 roku. Marża EBITDA w tym samym czasie osiągnęła poziom 36,0% i była wyższa o 2,7 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku.

    Inwestycje realizowane przez T-Mobile Polska wyrażone parametrem Cash Capex zwiększyły się w drugim kwartale o 65,3% w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku i wyniosły 238 milionów złotych. Wzrost ten jest wynikiem prowadzonych przez T‑Mobile Polska działań inwestycyjnych również tych związanych z budową i modernizacją sieci.

    Projekt modernizacji sieci przekroczył półmetek i klienci T-Mobile mogą już korzystać z ponad 5 000 nowych stacji bazowych, które zapewniają pokrycie 60% powierzchni kraju oraz 46% populacji. Nowa sieć gwarantuje klientom dużo większy zasięg i lepsze parametry, zwłaszcza w zakresie dostępu do Internetu, którego szybkość jest wyższa nawet kilkukrotnie. Dzięki temu dynamicznie rośnie ilość transmitowanych danych przez użytkowników Internetu w nowej sieci T-Mobile, obecnie jest ona większa średnio o około 60%.

    ŹródłoT-Mobile
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service

    OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury...