wtorek, 16 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    LED: ekran, który zmienia biznes

    Zobacz również

    Rozwiązania LED to efektywne narzędzie transformacji biznesu w wielu branżach oraz generowania dodatkowych korzyści dla klienta i partnera. Pod warunkiem że zostaną wdrożone produkty najwyższej jakości, w odpowiedni sposób. Systemy oparte na modułach LED to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku AV. Umożliwiają budowę wyświetlaczy różnej wielkości i kształtów, generując obraz wysokiej jakości.

    - Reklama -

     Sprawdzają się zarówno w instalacjach zewnętrznych, jak i we wnętrzach, szczególnie gdy potrzebny jest ekran większy od tradycyjnego monitora.

    LED-y to jednak nie tyle ekrany, co przede wszystkim narzędzie transformacji biznesu. Właśnie w ten sposób warto je prezentować klientom, nie koncentrując się na technikaliach, a przynajmniej nie tylko – podkreśla Wojciech Zaskórski, Enterprise Business Director w Samsungu.

    Zasadnicze korzyści z wdrożenia LED zależą od konkretnej firmy, ale z pewnością można wskazać dwie kluczowe zalety: lepsza komunikacja z klientem oraz generowanie dodatkowego przychodu – poprzez zwiększenie efektywności podstawowego biznesu lub rozwój w nowym obszarze. Trzeba tylko wiedzieć, jakie rozwiązania zastosować i w jakim celu.

    Partner zaufanym doradcą

    LED-y sprawdzają się np. w takich branżach, jak handel, HoReCa, transport, oraz różnego rodzaju instalacjach zewnętrznych (tzw. kioski, duże ekrany z reklamą i informacją na ulicach, stadionach, imprezach). Możliwości ich zastosowań jest wiele, a zadanie partnerów polega także na tym, aby je znaleźć. Reseller czy integrator powinien pełnić rolę zaufanego doradcy. W tym celu musi bardzo dobrze poznać branżę, w której działa klient, jak również specyfikę jego firmy. Niezbędne są też wysokie kompetencje techniczne. Rozmawiając z przyszłym użytkownikiem, trzeba w pierwszej kolejności dokładnie poznać jego potrzeby i problemy, aby zaproponować adekwatne rozwiązanie.

    Samsung przygotowuje partnerów do roli zaufanego doradcy, oferując szkolenia i wsparcie. Pomagamy również w rozmowach z klientami i wdrożeniach. Pozwala to zwiększyć lojalność nabywcy i decyduje o powodzeniu całego projektu – zapewnia Wojciech Zaskórski.

    Najważniejsze w strategii „zaufanego doradcy” jest to, aby przedsiębiorca doszedł do wniosku, że technologia LED jest mu potrzebna. Po drugie, aby wybrał rozwiązania marki Samsung.

    Przykładem problemu, z jakim może się borykać sklep czy centrum handlowe, jest konkurencja ze strony sprzedawców internetowych. W takiej sytuacji trzeba potencjalnym klientom zaproponować coś, czym nie dysponują sprzedawcy online – dajmy na to, wyświetlacze w sklepach umożliwiające pokazanie oferty w ciekawy sposób, gdyż przyciągną one uwagę i tym samym zwiększą frekwencję w salonie czy punkcie usługowym. Pomogą również sprawdzić, jakie produkty najbardziej interesują klientów oraz poznać ich profil (chociażby wiek i płeć) – jest to możliwe z użyciem odpowiedniego oprogramowania. LED-y mogą więc nie tylko pokazywać reklamy i informacje o promocjach, ale także inteligentnie podsuwać pomysły na zakupy.

    LED-y w różnych firmach pozwalają generować dodatkowe profity, umożliwiając wyświetlanie treści od potencjalnych reklamodawców. W ten sposób użytkownik poszerza działalność. Może też zwiększać przychody przy pomocy cross-sellingu czy up-sellingu, z własnymi produktami czy też towarami pochodzącymi od innych dostawców – wyjaśnia Wojciech Zaskórski.

    Taką rolę LED-y mogą pełnić choćby w gastronomii czy hotelach, przykładowo kusić pysznym deserem w restauracji albo pokazywać reklamy pobliskiego salonu fryzjerskiego, klubu fitness czy innych sklepów. Z kolei w marketach można w ten sposób zachęcać do zabawy w lotto. Pamiętajmy, że wielu przedsiębiorców z sektora usług i handlowego zmaga się z problemem dużej konkurencji i niskich marż. Warto im uświadomić, że LED-y pomogą wyróżnić się w branży i umożliwią wyższe zyski.

    Inny przykład: wiele kin ma kłopot ze spadającą frekwencją, a LED-y ułatwią im poszerzenie działalności. Ekrany wyświetlające obraz wysokiej jakości mogą np. posłużyć do transmisji meczów czy imprez e-sportowych, przyciągając dodatkową widownię.

    Na stadionach oraz w innych obiektach sportowych wielkie LED-y przydają się nie tylko do pokazywania zbliżeń czy powtórek tego, co dzieje się na boisku (co samo w sobie czyni takie miejsce bardziej atrakcyjnym dla widzów), lecz także do wyświetlania reklam.

    Co wyróżnia Samsunga na rynku LED

    • wszechstronne wsparcie partnerów i klientów,
    • wysoka, stabilna pozycja na rynku,
    • przewidywalna strategia: firma nie konkuruje ze swoimi partnerami,
    • nakłady na R&D – gwarancja innowacji i najwyższej jakości produktów,
    • globalny zasięg,
    • według rankingu Interbrand – 6. najważniejsza marka na świecie,
    • kapitał zakładowy 52 759 500 zł.

    Efekt „wow”

    LED-y można i warto umiejętnie wpleść w architekturę wnętrza, tak aby robiły jak najlepsze wrażenie na gościach czy klientach – jest to istotne zwłaszcza w gastronomii, gdzie wiele miejsc jest do siebie podobnych. Sporo zależy od inwencji partnera i klienta. Można np. postawić ścianę LED, z której do wnętrza lokalu wpada wodospad, albo stworzyć animacje w ciekawy czy zabawny sposób prezentujące wybrane pozycje z menu. Ważne jest to, aby takie obrazy przykuwały uwagę, budziły emocje, bawiły, nie pozostawiając widza obojętnym. Wiele osób chętnie dzieli się w mediach społecznościowych zdjęciami i filmami z nietuzinkowych restauracji czy innych wyróżniających się miejsc. W ten sposób pozyskują one internetowych influencerów.

    Ludzie lubią show, szukają miejsc i sytuacji, gdzie nie jest nudno, a pokolenie tzw. millenialsów, którzy będą w najbliższych latach główną grupą konsumentów, chętnie dzieli się w sieci informacjami. LED-y pozwalają przekuć ten trend na biznes – mówi Enterprise Business Director w Samsungu.

    Wizualna strona LED-ów ma też istotne znaczenie w biurach. Warto przekonywać klientów, że siedziba firmy czy recepcja może wyglądać lepiej i ciekawiej dzięki LED-om. Mogą one też posłużyć do sprawnego przekazywania informacji wewnątrz przedsiębiorstwa.

    Bezpieczeństwo z Samsungiem
    Jakość, jaką oferują LED-y Samsunga, jest kluczowa, aby nowe rozwiązania spełniły swoją rolę. Bo np. jeśli ekrany często będą się psuć albo wyświetlać kiepski obraz, to zniechęcą klientów czy reklamodawców. Przykład z życia wzięty: w jednym z obiektów sportowych potencjalni reklamodawcy odmówili współpracy, gdy zobaczyli, że na ekranach taniej marki z trudem można cokolwiek rozpoznać. Ktoś chciał zaoszczędzić i stracił kontrahentów.

    Warto więc uzmysłowić klientom, że trochę środków „zaoszczędzonych” dzięki wyborze taniego dostawcy może w razie kłopotów zostać wyrzuconych w błoto, a straty przewyższą rzekome korzyści. Zresztą w przypadku rozwiązań LED myślenie kategoriami cen jest pomyłką. Celem takich inwestycji nie są oszczędności, lecz dodatkowe zyski.

    Dlaczego Samsung? Klient, z którym rozmawia partner, musi mieć świadomość, że przy wyborze rozwiązania bardzo istotna jest stabilna pozycja firmy na rynku. To jest kwestia bezpieczeństwa biznesu. Jeżeli więc przedsiębiorca wskazuje na inną tanią ofertę, warto zadać mu pytanie: czy pozwoliłby oprzeć swoją działalność, np. krytyczną infrastrukturę IT, na dostawcy, który wprawdzie jest tani, ale niewiele o nim wie, trudno powiedzieć, jaka jest jakość jego rozwiązań albo czy np. nagle nie zwinie interesu i zostawi klientów na lodzie, albo nie zapewni pomocy, gdy coś się popsuje?

    W przypadku Samsunga nie ma takiego ryzyka. Producent jest transparentny, działa na rynku od wielu lat i wiadomo, że nie zniknie z dnia na dzień. W razie problemów nie uchyli się od wsparcia klientów i odpowiedzialności, bo firmie o wysokiej pozycji i renomie zależy na jej utrzymaniu. Utrata dobrej reputacji byłaby zbyt kosztowna. Samsung wydaje miliardy dolarów rocznie na R&D, co gwarantuje najwyższą jakość produktów i ciągłe innowacje. Przez lata wypracował know-how i wysokiej jakości technologię, która jest i będzie rozwijana.

    – Samsung w sektorze LED jest gwarantem jakości, innowacji, stabilności i bezpieczeństwa, czyli tego, co jest kluczowe dla każdego biznesu. Udowodniliśmy to przez lata działalności
    – podkreśla Wojciech Zaskórski.

    Bardzo ważny jest także fakt, że Samsung sprzedaje wyłącznie w kanale partnerskim i jest to stała strategia. Koreański producent nie konkuruje ze swoimi partnerami.

    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    SECURE 24 : wyznaczamy horyzont cyberbazpieczeństwa

    10-latek edukujący o cyberbezpieczeństwie, szef agencji ENISA, agent FBI, dziennikarz śledczy „Washington Post”, szefowa ważnego ukraińskiego serwisu informacyjnego –...