Plantronics chce stać się potentatem na globalnym rynku rozwiązań do komunikacji i współpracy. Dzięki ostatniej transakcji firma będzie oferować zestawy słuchawkowe, oprogramowanie, telefony stacjonarne, systemy konferencyjne audio i wideo, a także rozwiązania analityczne oraz usługowe. Przejęcie pozwoli Plantronics dotrzeć z ofertą do wszystkich rodzajów przedsiębiorstw, niezależnie od wielkości lub branży.
Po przejęciu Polycoma warunki współpracy dla partnerów pozostają niezmienne. Dotyczy to kanału dystrybucji, działań operacyjnych, osób kontaktowych, oferty. Portfolio rozwiązań wideokonferencyjnych nadal będzie dostępne pod marką Polycom.
Globalny rynek systemów zintegrowanej komunikacji i współpracy (UCC) będzie wart według prognozy 39,9 mld dol. w 2019 r. Głównie usługi (66 proc.) dadzą zarobić. Połączone organizacje wygenerują łącznie ok. 2 mld dol. obrotów.
Polycom został kupiony w 2016 r. za 1,7 mld dol. przez fundusz Siris. Firma powstała w 1990 r. Zatrudnia 2,8 tys. specjalistów. Z ponad 1,14 mld dol. rocznych przychodów w ub.r. najwięcej wypracowała w sektorze przedsiębiorstw (27 proc.) oraz w administracji (19 proc.). Trzy rodzaje rozwiązań składają się na obroty firmy – rozwiązania do współpracy wykorzystujące transmisję wideo (34 proc.), głosowe (38 proc.) oraz usługi (28 proc.).