piątek, 19 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Internauci zaufali e-sklepom. Raport E-commerce w Polsce 2018

    Zobacz również

    Kim są polscy e-konsumenci? Które marki e-commerce są najlepiej rozpoznawane przez internautów? Co wpływa na wiarygodność sklepu online? Na te i inne pytania odpowiada raport „E-commerce w Polsce 2018. Gemius dla e-Commerce Polska”. Odsetek internautów, którzy dokonują zakupów online, wzrósł w stosunku do ubiegłorocznego badania i wyniósł 56 proc. (54 proc. w 2017 roku). Szczególnie wzrosła także liczba internautów kupujących za granicą – według najnowszych danych jest ich 23 proc.,

    - Reklama -

    czyli o 7 punktów procentowych więcej niż rok temu (16 proc.).  Pozytywna zmiana może być spowodowana rosnącym zaufaniem do kupowania w sieci: ponad jedna czwarta (26 proc.) badanych uważa zakupy online za w pełni bezpieczne (14 proc. w 2017 roku), a niemal połowa (49 proc.)  za łatwe i nieskomplikowane (41 proc. w 2017 roku).

    Całodobowa dostępność i niskie koszty

    Tym, co najbardziej motywuje internautów do e-zakupów, jest całodobowa dostępność sklepów i serwisów online – taką odpowiedź wskazało aż 87 proc. ankietowanych e-konsumentów (82 proc. w 2017 roku). Natomiast jeśli chodzi o elementy, które wpływają na wybór konkretnego serwisu i zwiększenie jego wiarygodności, najważniejszą rolę odgrywają opinie o nim tak wskazało 57 proc. kupujących online (50 proc. w 2017 roku).

    E-konsumenci – młodzi, wykształceni, z dużych miast

    Niezmiennie e-zakupy pozostają domeną osób młodych (64 proc. poniżej 34. r.ż.), z przynajmniej średnim wykształceniem (75 proc.), dobrze oceniających swoją sytuację materialną (54 proc.). Zdecydowana większość e-konsumentów (82 proc.) używa do zakupów online laptopów. Jednocześnie 58 proc. z nich deklaruje wykorzystywanie w tym celu smartfonów. Urządzenia mobilne jako narzędzie zakupów online są szczególnie popularne wśród osób w wieku 15-24 lata.

    ŹródłoGemius.pl
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung Electronics liderem globalnego rynku Digital Signage 15. rok z rzędu

    Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w...