wtorek, 16 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    NASK i Interia rozpoczynają kampanię edukacyjną dla Internautów i mikro firm

    Zobacz również

    Państwowy Instytut Badawczy NASK, pełniący m.in. funkcję rejestru domeny .pl, wspólnie z Grupą Interia.pl oraz podmiotami z Grupy Bauer Media w tym RMF FM oraz Sunrise Systems rozpoczyna 15 marca – w Dniu Domeny Internetowej – serię akcji edukacyjnych i informacyjnych. Dokładnie 33 lata temu, czyli 15 marca 1985 roku zarejestrowano pierwszą komercyjną domenę internetową: symbolics.com.

    - Reklama -

    Domena internetowa jest częścią adresu internetowego i służy do korzystania z różnych usług np. poczty elektronicznej lub strony www. Stanowi ciąg cyfr, czyli adres IP usługi lub urządzenia, przetłumaczony na niepowtarzalną i łatwą do zapamiętania przez człowieka nazwę. W dużym uproszczeniu oczywiście, bo system DNS to wynalazek przełomowy i jeden z kluczowych systemów globalnej komunikacji. Bez niego „nie byłoby Internetu”, przynajmniej takiego jak dziś znamy, opartego na słowach, a nie numerach IP – mówi Tomasz Szladowski z Rejestru domeny .pl w NASK.

    Na świecie są ponad 332 miliony domen internetowych, a co ok. 40 sekund rejestrowana jest nowa nazwa w domenie z końcówką .pl. Łącznie jest ich ponad 2,5 mln.

    – 15 marca na stronach portalu Interia.pl i na antenie radia RMF FM będzie można dowiedzieć się więcej ciekawych i przydatnych informacji, skorzystać z wiedzy ekspertów od pozycjonowania i marketingu w Sieci z Sunrise Systems i innych agencji z Grupy Bauer. A wszystko po to, by rejestracja domen internetowych była bardziej przystępna dla przeciętnego Internauty, czy to prowadzącego działalność gospodarczą czy nawet dopiero planującego taką inicjatywę lub po prostu osoby, która chce aktywnie współtworzyć Internet
    – mówi Jakub Cel, kierownik Technologii i Usług Masowych z Grupy Interia.pl.

    -Obecnie jest ponad milion abonentów domeny .pl. Jednak wciąż w Polsce wiele firm czy osób prywatnych nie ma swojej domeny internetowej, mimo że liczna grupa internautów bardziej ufa firmom, które używają własnej domeny – dodaje Tomasz Szladowski.

    Na 15 marca partnerzy akcji – Rejestr domeny .pl oraz Grupa Interia przygotowali wiele inicjatyw i atrakcji związanych z domenami internetowymi. Internauci będą mogli m.in. poczytać i posłuchać o ciekawostkach na temat domen, sprawdzić swoją wiedzę w quizie, wygrać nagrody oraz przede wszystkim zdobyć praktyczną wiedzę jak wybrać odpowiednią nazwę i zarejestrować domenę internetową.

    ŹródłoNASK
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    LG podkreśla swoją obecność na rynku europejskim na Milan Design Week 2024

    LG Electronics (LG) uczestniczy w Milan Design Week 2024, globalnych targach designu odbywających się w dniach 16-21 kwietnia w...