czwartek, 25 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Najbardziej poruszający utwór świata łączy ludzi, którzy nie rozmawiali ze sobą od lat

    Zobacz również

    David Arnold, brytyjski producent muzyczny i zdobywca nagrody Grammy, skomponował utwór muzyczny, który ma szansę stać się jednym z najbardziej poruszających utworów na świecie. Został on stworzony specjalnie z myślą o osobach, których relacje z innymi wymagają naprawy. Mastercard, od dwudziestu lat główny sponsor nagród BRIT Awards, chcąc podkreślić swój wkład w świat muzyki, stworzył „Pokój do słuchania” („The Listening Room”) – wyjątkowe miejsce, w którym ludzie za sprawą niezwykłej

    - Reklama -

    siły muzyki na nowo zbliżają się do siebie.

    Firma pomogła osobom, które z jakiegoś powodu przestały być sobie bliskie. Poróżnione pary, które niekiedy nie widziały się lub nie rozmawiały ze sobą od wielu lat, usadzono naprzeciwko siebie. Osoby te miały jedynie patrzeć na siebie i słuchać odtwarzanego w słuchawkach, specjalnie skomponowanego przez Davida Arnolda utworu. Trzy minuty pobudzającej emocjonalnie muzyki sprawiły, że wszyscy uczestnicy otworzyli się i zaczęli ze sobą rozmawiać.

    Skomponowany i wyprodukowany przez Davida Arnolda, trzyminutowy utwór instrumentalny zatytułowany „Landed” wykorzystuje ogromny wpływ, jaki muzyka wywiera na ludzkie emocje. Utwór powstał z udziałem 24-osobowej orkiestry. Wkomponowano w niego fragmenty organowe i elektroniczne oraz wysublimowane, solowe partie wiolonczelowe i wokalne.

    Film relacjonujący wydarzenia, które miały miejsce w „Pokoju do słuchania”, jest najnowszym przedsięwzięciem realizowanym w ramach kampanii Mastercard pod hasłem Start Something Priceless, aby inspirować ludzi do podążania za marzeniami i zmieniać zwykłe chwile w piękne wspomnienia.

    Pokój do słuchania pokazuje, jak bardzo muzyka potrafi poruszać, inspirować i, co najważniejsze, zbliżać ludzi do siebie nawzajem, aby pomóc im w nawiązaniu dialogu wtedy, gdy jest on najbardziej potrzebny. Daliśmy początek czemuś naprawdę bezcennemu – relacji między dwojgiem ludzi, którzy nie rozmawiali ze sobą od lat – powiedziała Nicola Grant, szefowa działu marketingu i komunikacji Mastercard na Wielką Brytanię i Irlandię.

    Muzyka jest niesamowitym katalizatorem. To niezwykłe, jak bardzo może pomóc tym, którzy pragną zmian. Dla mnie, jako kompozytora, muzyka musi być osobista. Musi mówić o tym, co czujemy, i wpływać na uczucia tych, którzy akurat słuchają danego dźwięku, instrumentu lub melodii. Zostałem poproszony przez Mastercard o skomponowanie konkretnego utworu, który przyczyniłby się do stworzenia więzi między ludźmi i nakłoniłby ich do rozmowy. Lubię ambitne i nietypowe wyzwania, a to z pewnością do takich należy! To jedno z tych przedsięwzięć, w których muzyka odgrywa główną rolę i ma za zadanie nawiązać bezpośredni, szczery i otwarty kontakt ze słuchaczami. Muzyka potęguje i uwydatnia uczucia, które tkwiły w nas już od dawna, zanim jeszcze zaczęliśmy jej słuchać. A podczas słuchania może sprawić, iż dojdą do głosu zupełnie inne, nowe emocje” – podsumował David Arnold.

    Muzyka daje siłę
    Nordoff Robbins, brytyjska organizacja dobroczynna zajmująca się muzykoterapią, służyła pomocą w czasie spotkań par, towarzyszyła Arnoldowi, gdy komponował swój utwór, a także wspierała pary po nawiązaniu relacji na nowo.

    – Muzyka ma niezwykłą siłę. Wpływa na nas w sposób fizyczny i jest bardzo mocno związana z naszym poczuciem tożsamości – pomaga ludziom zbliżyć się do siebie poprzez wspólne doświadczenia, takie jak np. śpiewanie w chórze czy granie w zespole. Przywołuje także wspomnienia o osobach i miejscach, dlatego wspólne przeżywanie muzyki może być niezwykle istotną częścią naszych relacji. Muzyka jest powiązana z naszym poczuciem tego, kim jesteśmy, skąd pochodzimy i jak chcemy być postrzegani – skomentowała Emily Grimes, terapeutka pracująca w Nordoff Robbins.

    Dodatkowo, w ramach kampanii Start Something Priceless, Mastercard jako pierwszy na świecie umożliwił wszystkim zainteresowanym wysłuchanie „Ścieżki dźwiękowej ich życia”. Wystarczy na stronie https://uk.mastercard.com/socialsong wpisać nazwę użytkownika, której używa się na portalu Twitter. Nowoczesna technologia umożliwia przetworzenie emotikonów, kluczowych słów i zdjęć opublikowanych w ciągu kilku ostatnich lat na serie dźwięków, które po połączeniu ze sobą utworzą spersonalizowaną ścieżkę dźwiękową.

    ŹródłoMasterCard
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    GENESIS Radium 350D to pierwszy mikrofon dynamiczny w rodzinie Genesis

    Poznajcie nowy mikrofon dynamiczny - pierwszy w naszej ofercie - dzięki któremu profesjonalne brzmienie jest dostępne dla każdego. GENESIS...