piątek, 29 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    W 2017 roku mobile kwitnie

    Zobacz również

    W 2017 roku mobile marketing umocnił swoją pozycję w skutecznej komunikacji z klientami. Blisko połowa Polaków surfowała po sieci na smartfonie, a tradycyjnego SMS-a wysłano ponad 50 mld razy. Mobile kwitnie, a RCS, może tylko zwiększyć jego siłę. Co jeszcze miało wpływ na marketing w minionym roku, a co zmieni go w 2018?
    Marketing mobilny to coś więcej niż SMS, aplikacje i social media. To połączenie działań skupionych wokół urządzenia mobilnego, które jest zależne od różnorodnych

    - Reklama -

    zmian technologicznych. Każda innowacja w tym obszarze może mieć na niego wpływ. Trendy i prognozy związane z marketingiem mobilnym są  więc głównie podsumowaniem tego jak zmieniają się nowoczesne technologie komunikacyjne.

    Trendy 2017
    Wciąż wysyłamy w Polsce ponad 50 mld SMS-ów rocznie. Ta tendencja utrzymuje się na podobnym poziomie już od kilku lat, mimo popularności komunikatorów internetowych.

    – Duża popularność SMS-ów nie dziwi. Ich użycie podkreśla ważność przekazu, a jak pokazują badania, ich otwieralność wynosi ponad 90 proc. – mówi Andrzej Ogonowski, PR & Brand Director SMSAPI. – Wykorzystują to marketerzy. Marketing SMS to jeden z niewielu kanałów komunikacji z klientami, który cieszy się zainteresowaniem. Aż 75 proc. amerykańskich odbiorców spodziewa się otrzymania oferty handlowej w tym kanale. SMS się nie zestarzał i wciąż niesie wartość zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych.

    Boty

    Rok 2017 to powszechne wykorzystanie botów w komunikacji. Wbrew popularnej opinii, nie chodzi tylko o social media, ale też automatyczne odpowiedzi na czacie. Czatbot może pojawić się także na stronie marki i  wspierać w obsłudze potencjalnego klienta, a w przypadku dużych marek pozwoli kupić ubrania, wynająć pokój czy sprawdzić status przesyłki kurierskiej.

    Internet rzeczy
    Coraz częstsze pojawianie się w domach interfejsów komunikacji głosowej takich jak Amazon Echo (dostępny od grudnia 2017 w Polsce) i Google Home, które wprowadzają na inny poziom doświadczanie nowoczesnych technologii. W kanale mobile wyszukiwanie głosowe jest już możliwe od kilku lat, a w 2016 roku już 20 proc. zapytań do Google przez smartfony odbywało się głosowo i wiele wskazuje na to, że w 2017 było ich więcej.

    Big data
    Z roku na rok zwiększa się rola analityki – tak też było w 2017. Ilość danych gromadzonych przez firmy to Eldorado dla marketerów. Trzeba tylko wiedzieć, czego się szuka np. czasu aktywności użytkowników, urządzeń z jakich korzystają itp. Rolę analityki podkreśla zwłaszcza rosnący wachlarz narzędzi marketingowych w internecie. Czy w social mediach, czy w content marketingu, czy w SEM – wszędzie analityka i odpowiednie zbadanie grupy docelowej to klucz do sukcesu.

    Personalizacja
    Personalizacja, personalizacja, personalizacja. Ten trend prawdopodobnie stanie się, obok analityki, kolejnym buzz wordem jak “rok mobile”. Wysyłanie do odbiorcy wiadomości, które oprócz tego, że zawierają jego imię, to jeszcze odnoszą się do jego działań np. na stronie danej marki (np. zachęcająca promocja na oglądane, ale nie kupione produkty) to już konieczność.

    Prognozy 2018
    Marketing mobilny jest i wciąż będzie jedną z najszybszych metod dotarcia do swojego klienta. GUS podaje, że w 2016 roku 54,7 mln wyniosła liczba abonentów i użytkowników (usługi z przedpłatą) telefonii mobilnej. W mijającym 2017 roku penetracja rynku wciąż wynosiła ponad 130 proc. Jest to wielka szansa dla marketerów, aby skutecznie zawalczyć o uwagę klientów dzięki m.in. najprostszemu i najszybszemu narzędziu komunikacji mobile – SMS-owi.

    Mniej czasu dla marketerów

    Jednym z trendów-wyzwań, które sprzyjają marketingowi mobilnemu jest z roku na rok malejący próg koncentracji odbiorców. W 2000 roku wynosił on 12 sekund, a 2016 już zaledwie 8 i wiele wskazuje na to, że stale będzie malał. Odpowiedzią na to może być prosty SMS, którego przeczytanie zajmuje zaledwie 5 sekund, wciąż skutecznie trafiając do odbiorcy. Marketing SMS daje więc szansę na skupienie uwagi na tyle, by dotrzeć ze swoim przekazem, czemu dodatkowo sprzyja sięgający ponad 90 proc. open rate wiadomości.

    Nowy, lepszy SMS
    Zmianą technologiczną na jaką przygotowują się operatorzy i dostawcy usług mobilnych jest idea RCS, czyli Rich Communication Suite. Opracowywany od 2008 roku nowy standard technologiczny to prawdopodobnie złoty graal marketingu mobilnego. Pozwoli on użytkownikom telefonów komórkowych na korzystanie z SMS-ów, tak jak korzystają z komunikatorów internetowych.

    Możliwości jakie stwarza przesyłanie komunikatów w formie SMS są nie do przeceniania. Ponad 90 proc. wiadomości jest otwieranych, a telefon to dla nas nieodłączny element codziennego życia i marketerzy o tym wiedzą – mówi Andrzej Ogonowski, PR & Brand Director SMSAPI. I dodaje – Wystarczy rozejrzeć się w drodze do pracy, ile osób czyta lub ogląda treści na ekranie telefonu. Kolejny rok nie powinien nas w tej kwestii zaskoczyć, a raczej pokazać nowe zastosowania smartfona, takie jak wprowadzany przez SMSAPI “Conversation messaging”, który łączy prostotę wiadomości tekstowych i automatyzację komunikacji z klientem. Wysłanie SMS-a pozwoli np. na zmianę terminu odbioru przesyłki kurierskiej. – Andrzej Ogonowski, PR & Brand Director SMSAPI

    ŹródłoSMSAPI
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Kwiecień w serwisie CANAL+ online — seriale, dokumenty, filmy

    W kwietniu zapraszamy do obejrzenia produkcje oryginalne i koprodukcje CANAL+: BRYGADA, serial kryminalny o walce z przestępczością i niesubordynacją...