środa, 24 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Leki sprawdzamy w sieci, kupujemy tradycyjnie

    Zobacz również

    Choć już co trzeci e-konsument kupuje farmaceutyki w sieci, to są one nadal jednymi z produktów najbardziej podatnych na efekt ROPO. Blisko połowa konsumentów kupuje leki w tradycyjnych aptekach po uprzednim sprawdzeniu informacji w internecie. Szczegóły dotyczące zakupów w e-aptekach opisuje najnowsza analiza Gemiusa. Co trzeci polski e-konsument (34 proc.) deklaruje, że kupował w sieci produkty farmaceutyczne, a co czwarty (24 proc.) planuje takie zakupy w przyszłości.

    - Reklama -

    Gemius dla e-Commerce Polska). Do zakupu farmaceutyków przez zagraniczne strony WWW przyznaje się 7 proc. badanych. Markami e-aptek najczęściej przychodzącymi na myśl kupującym przez internet są DOZ – Dbam o Zdrowie (wymienia ją 9 proc. osób), Apteka Gemini (4 proc.) oraz Ziko (1 proc.).

    Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej zauważa, że na polskim rynku działa ponad 200 aptek internetowych, czyli niecałe 2 proc. wszystkich aptek dostępnych na terenie kraju (ponad 15,6 tys.) prowadzi sprzedaż wysyłkową. ─ Apteki internetowe z dnia na dzień stają się popularniejsze. Ten nowoczesny kanał dystrybucji budzi bowiem coraz większe zaufanie ─ dodaje Sass-Staniszewska.

    Aptekarskie ROPO

    Farmaceutyki wiodą prym wśród produktów doświadczających tzw. efektu ROPO, czyli zakupu w tradycyjnym sklepie poprzedzonego sprawdzeniem informacji o produkcie w sieci. Tego typu zachowanie w odniesieniu do artykułów farmaceutycznych deklaruje 48 proc. e-konsumentów. Jest to najwyższy wskaźnik wśród wszystkich badanych produktów e-handlu.

    Kupujący farmaceutyki
    Kupującymi produkty farmaceutyczne przez internet są częściej kobiety (41 proc. z nich wskazało na zakup tego typu towarów w porównaniu z 27 proc. wskazań wśród mężczyzn), osoby w wieku powyżej 50 lat (44 proc., w porównaniu z 16 proc. dla grupy wiekowej 15–24 lata) oraz z wyższym wykształceniem (46 proc., w porównaniu z 21 proc. wśród osób z wykształceniem niższym).

    Celem badania, którego wyniki zostały zaprezentowane w raporcie „E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska”, było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Opracowanie dostarcza wiedzy o postawach wobec zakupów internetowych wśród kupujących i niekupujących w sieci, znajomości marek obecnych w e-handlu, motywacji w zakresie wyboru sklepów internetowych, kupowanych produktach oraz wydatkach na poszczególne kategorie, planach w zakresie zakupów w sieci, źródłach informacji na temat produktów, efekcie ROPO, preferencjach dotyczących sposobu realizacji transakcji internetowych oraz wykorzystaniu urządzeń mobilnych. Raport został przygotowany przez firmę Gemius we współpracy z Izbą Gospodarki Elektronicznej. Prezentowane w raporcie badanie zostało zrealizowane w formie ankiety elektronicznej z wykorzystaniem techniki CAWI (ang. computer-assisted web interview) na reprezentatywnej próbie 1500 internautów mających co najmniej 15 lat. Dane zbierano od 7 do 14 kwietnia 2017 roku.

    ŹródłoGemius.pl
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Nowy, inteligentny zestaw internetu domowego 5G od Plusa

    Plus wprowadza do oferty nowy zestaw internetu domowego zapewniający niezawodne i szybkie połączenie z internetem. Składają się na niego...