sobota, 20 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Pełny potencjał usług profesjonalnego odzyskiwania danych w dalszym ciągu nie jest wykorzystywany

    Zobacz również

    Z nowego badania przeprowadzonego przez Kroll Ontrack wynika, że w ślad za zleceniem usługi odzyskiwania danych, klienci inwestują w rozwiązania backup’owe oraz w wymianę sprzętu komputerowego. Kroll Ontrack, wiodący dostawca usług odzyskiwania danych oraz eDiscovery, opublikował wyniki z ostatnich badań przeprowadzonych na całym świecie, w tym także w Polsce. W badaniu wzięło udział 706 specjalistów świadczących usługi IT, w tym oferujących usługi odzyskiwania danych.

    - Reklama -

    Większość respondentów (72 procent) przyznaje, że odzyskiwaniem danych zajmuje się we własnym zakresie, gdyż w ich ocenie są w stanie poradzić sobie z prostymi przypadkami utraty danych. Wsparcia ze strony ekspertów odzyskiwania danych szukają wówczas, gdy przypadek jest bardziej skomplikowany. Doświadczenie pokazuje jednak, iż w niektórych przypadkach, w zależności od rodzaju nośnika i utraconych danych, próby ich odzyskania mogą powodować dalsze uszkodzenia, co zdecydowanie zmniejsza prawdopodobieństwo całkowitego odzyskania danych. Należy pamiętać, iż profesjonalne odzyskiwanie danych jest procesem złożonym i wymaga użycia specjalistycznych narzędzi i technik dla zmaksymalizowania szans odzyskania całości danych.

    W 62 procentach przypadków korzystania z usługi odzyskiwania danych, klienci są jednocześnie zainteresowani ofertą rozwiązań backup’owych. Klienci są coraz bardziej świadomi, iż mogą utracić swoje dane i chcą je chronić. Dla naszych partnerów stwarza to okazję do zwiększenia przychodów poprzez oferowanie dodatkowych rozwiązań, takich jak oprogramowanie do tworzenia kopii zapasowych czy też nowe komputery lub serwery – komentuje Adam Kostecki, Dyrektor ds. Sprzedaży Kroll Ontrack.

    Respondenci, zapytani o korzyści płynące z oferowania usług odzyskiwania danych wskazali, że oprócz tego, iż usługi te znacznie wzbogacają ich ofertę, istotne jest dla nich budowanie zaufania klientów i utrzymywanie relacji z nimi. Ankietowani wskazali, że od profesjonalnych firm, które oferują usługi odzyskiwania danych, klienci oczekują przede wszystkim: wysokiej skuteczności w odzyskiwaniu danych (25 procent), konkurencyjnych cen (24 procent) oraz szybkiego czasu realizacji usługi (22 procent).

    Wnioski płynące z ankiety przeprowadzonej w kilku miejscach na świecie odzwierciedlają wyniki z sektora usług IT w Polsce. W dalszym ciągu nie jest wykorzystywany pełny potencjał usług profesjonalnego odzyskiwania danych. Stwarza to okazję dla dostawców usług IT: oferowanie usług odzyskiwania danych jako jednego z elementów bogatego portfolio na pewno ma szansę być zarówno opłacalne, jak i pomóc w kształtowaniu lepszych relacji między dostawcami usług IT i ich klientami – dodaje Adam Kostecki.

    Badania wykazały, że 36 procent respondentów otrzymuje średnio jedno zapytanie o usługę odzyskiwania danych w miesiącu, a 18 procent otrzymuje takich wniosków ponad pięćdziesiąt rocznie. Większość zapytań dotyczy odzyskiwania danych z laptopów i komputerów stacjonarnych (33 procent), pamięci USB znalazły się na drugim miejscu (24 procent). Odzyskiwanie danych z serwerów przedsiębiorstw stanowi 16 procent takich zapytań, a odzyskiwanie danych z urządzeń mobilnych, takich jak smartfony i tablety to jedynie 11 procent.

    ŹródłoKroll Ontrack
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Smartfony za pół ceny – doskonała oferta dla przenoszących numer do Plusa i Plusha

    Klienci przenoszący numer do Plusa lub Plusha będą mogli skorzystać z bardzo atrakcyjnej promocji i kupić wybrane smartfony za...