środa, 27 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Play ma 12,3 miliona klientów

    Zobacz również

    W 2014 r. PLAY w dalszym ciągu powiększał swoją bazę użytkowników oraz ARPU, co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. W 2014 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 524 mln zł, wzrastając o 21% rok do roku. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 47,3% w 2014 r. w porównaniu z 44,4% w 2013 r. Wynik ten osiągnięto dzięki znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 67% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2014 r.

    - Reklama -

    PLAY ma za sobą bardzo pomyślny rok pod względem komercyjnym i finansowym. Z bazą użytkowników na poziomie 12,3 mln, PLAY osiągnął udział w rynku w wysokości 21,3%, jednocześnie zapewniając dostęp do usług 4G LTE 73% populacji Polski i przekraczając próg 1 miliona użytkowników 4G LTE w 2014 r. Pod względem finansowym, zwiększyliśmy nasze przychody o 18% do poziomu 4 392 milionów zł, podczas gdy skorygowana EBITDA wzrosła o 52% do kwoty 1 072 milionów zł. – powiedział Jørgen Bang-Jensen, prezes PLAY

    Kluczowe informacje:

    • W 2014 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 524 mln zł, wzrastając o 21% rok do roku.
    • W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 072 mln, co stanowi wzrost o 52% rok do roku, podczas gdy baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 1,04 mln.
    • Całkowita baza użytkowników osiągnęła poziom 12,3 mln (+14% rok do roku), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 47.3% z 44.4% 2013 r.
    • PLAY osiągnął udział w rynku na poziomie 21,3% (wzrost o 2,4 pp rok do roku).
    • Dzięki dalszemu szybkiemu rozwojowi sieci 4G LTE, zasięg tej sieci zwiększył się do 73% populacji
    • Ponadto, spółka przeprowadziła refinansowanie zadłużenia poprzez emisję obligacji na bardzo korzystnych warunkach.

    W ubiegłym roku baza klientów PLAY uległa zwiększeniu do poziomu 12,3 mln, co stanowi ok. 21,3% wszystkich abonentów usług mobilnych w Polsce, wzrastając o 2,4 pp z poziomu 18,9% w 2013 r. PLAY pozostał najczęściej wybieranym operatorem przez klientów przenoszących swój numer (rynek MNP), osiągając udział w tym rynku na poziomie ok. 51% w roku 2014.

    W ubiegłym roku skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 1 072 mln zł, co stanowi wzrost o 52% rok do roku, podczas gdy baza klientów abonamentowych zwiększyła się o 1,04 mln. W 2014 baza klientów abonamentowych rosła szybciej, niż w roku 2013, kiedy to zwiększyła się o 0,89 mln.

    ŹródłoPlay
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sztuczna inteligencja, prawdziwe ryzyko. Jak cyberprzestępcy mogą oszukać AI?

    Użytkownicy ChatGPT generują nawet 100 mld słów dziennie . Tzw. duże modele językowe (large language model, LLM) bazujące na...