piątek, 29 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Badanie MasterCard na temat płatności mobilnych

    Zobacz również

    MasterCard i PRIME Research ogłosiły wyniki drugiego, dorocznego, globalnego badania rynku płatności mobilnych MasterCard Mobile Payments Study, które objęło ponad 13 milionów wpisów w mediach społecznościowych z wykorzystaniem Twittera, Facebooka, blogów i forów internetowych na całym świecie. Badanie pokazuje poprawę nastrojów wobec płatności mobilnych oraz szybki wzrost liczby konsumentów korzystających z takich rozwiązań.

    - Reklama -

    Aż 88 procent akceptantów wypowiada się pozytywnie o tej formie płatności, zaś wielu z nich zachwala przyjmowanie płatności mobilnych jako element przewagi konkurencyjnej. W miarę upowszechniania się płatności mobilnych wśród konsumentów akceptanci niechętni tym płatnościom mogą znaleźć się w niekorzystnej sytuacji wobec konkurentów.

    Badanie wskazuje na rok 2013 jako ten, w którym w płatnościach mobilnych nastąpiło przejście „od pomysłu do korzystania”.  „Korzystający”, czyli osoby, które posługiwały się mobilnymi usługami płatniczymi, inicjowały 81 procent rozmów w 2013 roku. Wynik ten stanowi zdecydowaną  zmianę w stosunku do 2012 roku, kiedy tylko 32 procent rozmawiających o płatnościach mobilnych korzystało z takiego produktu. Choć nadal istnieją obawy dotyczące bezpieczeństwa płatności mobilnych, badanie wykazuje, że konsumenci i akceptanci przeszli od postawy „pod co korzystać z płatności mobilnych?” ’ do postawy „z którego wariantu płatności mobilnych należy korzystać?” W istocie 2014 rok może okazać się tym, w którym ukształtują się wieloletnie związki z markami związanymi z płatnościami i zakupami mobilnymi, co oznacza, że rozważający włączenie się do rynku płatności mobilnych mogą sporo skorzystać na wejściu do systemu

    Konsumenci korzystają z rozwiązań w zakresie płatności mobilnych:

    • Korzystanie z płatności eliminuje nieporozumienia: nieporozumienia dotyczące wariantów płatności mobilnych występujące w badaniu z 2012 r. zastąpiły dyskusje skupiające się na jakości i solidności poszczególnych produktów. Badanie pokazuje, że konsumenci przeszli od pytania, czy korzystać z płatności mobilnych (trzeci najczęściej dyskutowany temat w 2012 r.) do decydowania, z którego wariantu płatności mobilnych będą korzystać (drugi najczęściej dyskutowany temat w 2013 r.).
    • Istotne zmiany w rozmowach: „Korzystający” inicjują dziś większość rozmów (81 procent). „Niekorzystający” inicjowali 68 procent rozmów w 2012 roku. Wskazuje to, że konsumenci przeszli od dyskutowania nad płatnościami mobilnymi do wypróbowywania różnych wariantów.
    • Bardziej pozytywne rozmowy: nastroje wobec płatności mobilnych uległy poprawie wśród „korzystających” (74 procent w 2013 r., 58 procent w 2012 r.). „Niekorzystający” są nadal nastawieni pozytywnie (79 procent w 2013 r., 76 procent w 2012 r.). Pokazuje to, że z punktu widzenia konsumentów jakość techniczna usług i sieć akceptacji ulegają poprawie.
    • Wrażenia są lepsze, ale można zrobić więcej: odczucia konsumentów związane z transakcjami uległy poprawie (63 procent w 2013 r. wobec 34 procent w 2012 r.). Jednak w sferze wrażeń jest jeszcze sporo do poprawienia.

    Motywacja dla akceptantów:

    • Kwestie akceptacji: akceptacja jest najbardziej widocznym tematem, poruszanym w 15 procentach wszystkich rozmów i 48 procentach rozmów z akceptantami. Badanie pokazuje, że zarówno konsumenci, jak i akceptanci opowiadają się za płatnościami mobilnymi (86 procent), co prawdopodobnie spowoduje większe korzystanie z nich przez akceptantów w 2014 roku.
    • Zaangażowanie akceptantów: akceptanci występują w 22 procentach rozmów i w 88 procentach ich nastroje są pozytywne. Badanie wykazało, że niemal 90 procent rozmów akceptantów inicjują ci, którzy już wdrożyli rozwiązania mobilne. „Niekorzystający” przeważnie korzystają z mediów społecznościowych w poszukiwaniu rady innych akceptantów na temat płatności mobilnych.
    • Wygodne rozwiązanie: akceptanci płatności mobilnych wskazują wygodę jako kluczowy czynnik, z 97 procentami pozytywnych/neutralnych wypowiedzi. Badanie pokazuje, że akceptanci rozmawiają o korzyściach wynikających z płatności mobilnych zarówno dla nich samych, jak i klientów, określając je w wielu przypadkach jako wyróżnik ich działalności.

    Potrzeba większego bezpieczeństwa informacji:

    • Nieporozumienia związane z bezpieczeństwem: działania w sferze edukacji konsumentów będą miały decydujące znaczenie dla powodzenia i korzystania z płatności mobilnych. Pytania o bezpieczeństwo przyniosły negatywne oceny w 66 procentach.
    • Pole dla edukacji: pomimo solidnych zabezpieczeń nadal widoczne są wątpliwości co do możliwości zabezpieczenia użytkowników technologii mobilnych przed oszukańczymi i nieuprawnionymi opłatami. Konsumenci korzystający z MasterCard do dokonywania płatności mobilnych są chronieniu przed oszukańczymi praktykami przy dokonywaniu zakupów dzięki przyjętej przez MasterCard gwarancji  zerowej odpowiedzialności konsumenta.

    Płatności mobilne MasterCard z zastosowaniem technologii MasterPass
    MasterPass, cyfrowa platforma MasterCard, upraszcza zakupy dokonywane z urządzeń podłączonych do sieci, w tym komputerów PC, tabletów i smartfonów. Konsumenci mogą wygodnie i bezpiecznie przechowywać informacje związane z kartami MasterCard oraz kartami kredytowymi, debetowymi i przedpłaconymi innych marek, w tym Visa, American Express, Discover i innych, książki adresów itd. Upraszcza to proces zawierania transakcji z przyłączonego do sieci urządzenia, zwłaszcza w przypadku urządzeń z mniejszymi ekranami. W Polsce MasterPass jest następcą rozwiązania MasterCard Mobile, które od dwóch lat umożliwia wygodne płatności w wielu aplikacjach mobilnych.

    Płatności MasterPass są akceptowane przez ponad 30 tys. akceptantów, w tym J. Crew, Brooks Brothers, Orvis, Live Nation-Ticketmaster i Singapore Airlines. System ten jest dostępny w Australii, Kanadzie, we Włoszech, w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych, a w niedługiej przyszłości zostanie rozszerzony m.in. na Belgię, Brazylię, Chiny, Francję, Włochy, Izrael, Holandię, Singapur i Hiszpanię.

    ŹródłoMasterCard
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service

    OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury...