GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Ranking Money.pl. Najlepsza bankowość mobilna 2014

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2014-02-04 17:08 - czytano: 2892 razy - tylko 1 komentarz
Ranking Money.pl. Najlepsza bankowość mobilna 2014 Prawie 90 procent aplikacji mobilnych, udostępnianych klientom przez banki w Polsce daje możliwość wykonania przelewu dowolnego. W co piątej - nie trzeba nawet znać numeru rachunku odbiorcy. Tyle samo pozwala wypłacić gotówkę z bankomatu bez karty, a połowa ma funkcje ułatwiające płacenie faktur. Money.pl wziął pod lupę 18 aplikacji mobilnych, które do wyboru mają klienci banków w Polsce.
REKLAMA
Bankowe aplikacje mobilne są już dostępne w ponad połowie z 32 analizowanych przez Money.pl banków. Każda z nich oferuje rozwiązania ułatwiające korzystanie z podstawowych usług bankowych. Wszystkie dają możliwość sprawdzenia salda na smartfonie, podglądu karty, wykonania przelewu zdefiniowanego czy zlokalizowania placówki lub bankomatu oraz umożliwiają szybki kontakt z bankiem. Jednak dostępne aplikacje różnią się nie tylko interfejsem, ale również dodatkowymi funkcjami. Pod uwagę w ocenie portal Money.pl brał 20 kryteriów. Największe znaczenie miała nie tylko liczba funkcjonalności, które zapewnia aplikacja, ale także jej użyteczność.

Zwycięzcą klasyfikacji na najlepszą bankowość mobilną , zdobywając 22 na 25 możliwych punktów, został Bank Pekao S.A. Oprócz bankowości mobilnej Pekao 24 posiada on również system mobilnych płatności PeoPay.Możemy za jej pomocą na przykład wypłacić gotówkę z bankomatu nie posiadając karty płatniczej, realizować przelewy bez znajomości numeru rachunku odbiorcy oraz płacić telefonem w terminalach POS.

Drugie miejsce zajął Bank Zachodni WBK. Aplikacją co prawda nie zapłacimy w sklepie, ale możemy wypłacić pieniądze z bankomatu lub przelać je znając jedynie numer telefonu komórkowego odbiorcy. Aplikacja posiada również funkcję skanuj i płać, dzięki której w prosty sposób można opłacić fakturę na której nadrukowany jest kod QR.

Trzecie miejsce w rankingu zajął Getin Bank. W ręce swoich klientów oddaje on aplikację, którą łatwo spersonalizować, dodając lub usuwając kafle z posiadanymi produktami. Udostępnia ona również płatności z wykorzystaniem technologii NFC (wraz z operatorem telefonii komórkowej T-Mobile) oraz usługę iKASA, dzięki której można realizować bezgotówkowe płatności w sieci Biedronka.

Najlepsze bankowe aplikacje mobilne 2014 według Money.pl

      Bank     Punkty
1     Bank Pekao S.A.     22,0
2     Bank Zachodni WBK     19,0
3     Getin Bank     18,0
4     Getin OnLine     16,5
5     Bank CITI Handlowy     16,0
6     Bank Millennium     15,5
7     inteligo     15,0
8     Raiffeisen Polbank     14,9
9     Alior Bank     14,5
9     mBank     14,5

Wszystkie aplikacje, jak już wspomnieliśmy, pozwalają łatwo i szybko sprawdzić stan rachunku. Niektóre banki (m.in. Eurobank i Bank ING) oferują dodatkowy widget, dzięki któremu saldo może być cały czas widoczne na ekranie urządzenia. Każda umożliwia również wykonanie zdefiniowanego wcześniej przelewu. Podobnie w przypadku przelew na dowolny rachunek. Jedynie użytkownicy aplikacji Banku Citi Handlowy nie będą mieli takiej możliwości.

Gorzej, jeśli nie znamy numeru rachunku bankowego odbiorcy. Przelew bez niego za to np. z wykorzystaniem numeru telefonu komórkowego umożliwiają na razie tylko cztery banki (m.in. Bank Pekao S.A. i PKO BP).

Jedną z bardziej przydatnych funkcji, którą jednak znajdziemy tylko w nielicznych aplikacjach, jest możliwość płacenia telefonem w terminalach POS. Getin Bank, Raiffeisen Bank, mBank i Eurobank wykorzystują do tego celu technologię zbliżeniową NFC. Bank Pekao S.A. w aplikacji PeoPay, bank PKO BP w IKO oraz Getin Bank i Alior Bank w aplikacji iKASA wykorzystują inne rozwiązania, dzięki którym płatność można realizować telefonem niewyposażonym w moduł NFC. W przypadku PeoPay i iKASA jest ona realizowana poprzez skan kodu QR wyświetlanego na ekranie terminalu. Aby zapłacić za pomocą IKO trzeba skorzystać z wygenerowanego przez aplikację kodu. W ten sam sposób odbywa się wypłata pieniędzy w bankomacie.

Zarówno IKO jak i PeoPay są to rozwiązania dostępne zarówno dla klientów banku, jak i osób nie posiadających w nim rachunku. Aplikację można podpiąć do konta, ale można również zasilać przelewem i traktować jak elektroniczną portmonetkę.

Popularnym narzędziem jest geolokalizacja. Praktycznie każdy bank ułatwia swoim klientom odnalezienie najbliższej placówki lub bankomatu. Część z nich (np. Bank Citi Handlowy) dodatkowo podpowiada, gdzie w najbliższej okolicy znajdują się punkty usługowe lub sklepy oferujące zniżki.

Do ciekawszych funkcji możemy również zaliczyć możliwość wyświetlenia numeru rachunku w postaci kodu QR (np. Alior Bank lub Bank Millennium), wysłania numeru rachunku mailem lub SMS-em (np. Bank ING lub Plus Bank) lub łatwe wykonanie przelewu po zeskanowaniu kodu QR lub wykonaniu zdjęcia faktury (np. Plus Bank lub Bank CITI Handlowy).

Bank Millennium umożliwia swoim klientom zaciągnięcie pożyczki gotówkowej lub podwyższenie dostępnego limitu na karcie kredytowej. Proces przebiega całkowicie on-line, a pieniądze są dostępne na koncie w ciągu kilku minut. Bank Zachodni WBK umożliwia dokonanie zakupów mobilnych w sklepach partnerskich i zapłacenie za nie.

Metodologia: W przeprowadzonym przez Money.pl badaniu ocenie podlegało 20 parametrów związanych z bankowością mobilną. Pod uwagę wzięliśmy: możliwość wykonania przelewu dowolnego, przelewu bez znajomości numer rachunku odbiorcy i przelewu po zeskanowaniu kodu QR, możliwość zapłacenia telefonem w terminalu POS, wypłacenia pieniędzy z bankomatu i doładowania telefonu. Uwzględniliśmy również, czy można za pośrednictwem aplikacji założyć lokatę, złożyć wniosek o kredyt oraz czy użytkownik ma możliwość wglądu w posiadane przez siebie inne produkty banku oraz sprawdzenia kursów walut, zmiany hasła lub kodu PIN, a także zastrzeżenia karty. Dodatkowo premiowane były dodatkowe specjalne funkcje, takie jak dostęp do kalkulatorów, czy wyszukiwarka rabatów. Sprawdziliśmy również na jakich systemach działają aplikacje, oraz czy bank posiada lekką wersję strony internetowej. Maksymalnie można było zdo być 24 punkty, a dodatkowy został przyznany za opinie użytkowników. Najwyżej oceniane były funkcjonalności najbardziej przydatne z punktu widzenia użytkownika.
Źródło: money.pl
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Ogromny plus dla Inteligo za to ze nie trzeba nosić cały czas ze sobą portfela
2014-02-05 12:38
~pinia
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: