piątek, 29 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Facebook pośredniakiem XXI wieku

    Zobacz również

    Media społecznościowe dawno przestały spełniać wyłącznie swoje podstawowe role na scenie nowych mediów. Serwisy, które w założeniu miały wyłącznie służyć pogłębianiu prywatnych znajomości, dzielenia się wydarzeniami ze swojego życia, przyjęły rolę rozbudowanych platform, które służą między innymi do informowania o bieżących wydarzeniach, czy komunikacji marki z odbiorcą. Coraz częściej jednak, młodzi ludzie na Facebooku zaczynają szukać pracy. Czy ten trend ulegnie wzrostowi i czy

    - Reklama -

    portal Zuckerberga stanie się panaceum na bezrobocie wśród młodych?

    Z pewnością jest to wygórowany wniosek, jednak warto temu zagadnieniu przyjrzeć się nieco bliżej. Co sprawia, że Facebook staje się atrakcyjną formą poszukiwania pracy? Przede wszystkim liczba zarejestrowanych użytkowników. Według badania przeprowadzonego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research na zlecenie Absolvent.pl, aż 86% osób w przedziale wiekowym 18-30 lat posiada profil na Facebooku. Co więcej, jest to grupa w której życiu codziennym Internet stanowi bardzo istotną część, nie tylko na urządzeniach stacjonarnych, ale również mobilnych, takich jak smartfony czy tablety.

    Z tego samego raportu wynika jednak, że ofertom pracy na Facebooku ufa jedynie 14% badanych. Z czego może to wynikać? Prawdopodobnie z tego, że poszukiwanie potencjalnych pracowników ogranicza się wciąż jedynie do branży agencji interaktywnych, PR i reklamowych. Jest to uzasadnione działanie, gdyż media społecznościowe stanowią jeden z kluczowych obszarów działania ww. podmiotów.

    Warto jednak, by reprezentanci pozostałych gałęzi biznesu uświadomili sobie potencjał drzemiący w tak ogromnej bazie danych. Oczywiście nie znaczy to, że należy zrezygnować z dotychczasowych form zarządzania zasobami ludzkimi, ale jedynie uzupełnić dotychczasowe działania o nowe pola. Co jednak z portalami skoncentrowanymi stricte na rozwój zawodowy?

    – Na pewno poszukujący pracy powinni zadbać o obecność na platformach takich jak GoldenLine lub LinkedIn. To, co jednak odróżnia ich od Facebooka, to konieczność często żmudnej pracy nad nadaniem takiemu profilowi atrakcyjnego kształtu dla pracodawcy. O ile taka praca zwykle się opłaca, to jednak Facebook pozwala zaoszczędzić ten czas. – komentuje Bartłomiej Pałacki, Social Media Manager GRUPA365NET – Co więcej, znajdują się tam narzędzia niedostępne dla pozostałych platform, które z pewnością pomogą osobom kreatywnym wybić się z ogromu kandydatur. Podsumowując: aby skutecznie szukać pracy w portalach społecznościowych, należy zaopatrzyć się w różnorodną paletę możliwości i nie poprzestawać na jednym narzędziu.

    Inny jest również styl prowadzonej komunikacji na poszczególnych serwisach. Jest to jednocześnie szansa, jak i pułapka dla szukających pracy. Facebook ma charakter zdecydowanie bardziej nieformalny, dzięki czemu możliwe jest podejście do pracodawcy z mniejszym dystansem niż zazwyczaj. Pamiętać należy jednak, że jest to miecz obosieczny – rekruterzy też korzystają z tych samych mediów i nie wahają się ich użyć, aby sprawdzić kandydatów. Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, jak ustrzec się przed kompromitacją w social media w oczach firmy, do której aplikujemy.

    1. Zapoznaj się z ustawieniami prywatności

    Jeśli nie zależy Ci na tym, aby Twoje informacje były powszechnie dostępne, nie musisz rezygnować z zamieszczania zdjęć z przyjęć, na których nie wyglądasz zbyt korzystnie. Najprostszym rozwiązaniem jest ukrycie zawartości swojego profilu dla nieznajomych, z wyłączeniem informacji o wykształceniu, czy miejscach w których pracowałeś. Co więcej, Facebook pozwala na tworzenie list znajomych, a przy każdym zamieszczeniu statusu/zdjęcia/wideo, istnieje możliwość określenia dla kogo dany post powinien być widoczny.

    2. Kontrowersja – twój wróg
    Facebook jako platforma do wymiany myśli i poglądów często kusi zamieszczaniem swoich własnych poglądów na kontrowersyjne tematy. Nie ma nic złego w wyrażaniu własnej opinii na bieżące tematy, jednak wdawanie się w kłótnie w komentarzach (tzw. flame wars) nie świadczy zbyt dobrze o opanowaniu i zarządzaniu swoim profilem. Pamiętaj – pod każdym komentarzem podpisujesz się z imienia i z nazwiska.

    3. Uzupełnij profil

    Uzupełnienie rubryk dot. wykształcenia, doświadczenia zawodowego, znanych języków trwa kilka chwil, a może znacząco zwiększyć Twoje szanse w poszukiwaniu pracy. Aż 45% badanych w raporcie Absolvent.pl twierdzi, że takie informacje zdecydowanie pomagają w znalezieniu pracy.

    Poszukiwanie pracy to często żmudne i frustrujące zajęcie. Warto jednak poświęcić parę chwil, aby dopracować wszystkie dostępne narzędzia, aby zwiększyć swoje szanse na rynku pracy. Najważniejsze jednak, aby podejść do tego z głową – wtedy dopiero nasze działania w tym zakresie staną się skuteczne i pozwolą nam pożegnać się z bezrobociem.

    ŹródłoGRUPA 365NET
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service

    OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury...