piątek, 19 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Wręczenie Certyfikatów Prezesa UKE na 2014 rok

    Zobacz również

    9 stycznia br. w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej odbyła się uroczystość wręczenia Certyfikatów Prezesa UKE. W gronie laureatów znaleźli się: Orange Polska, UPC Polska, CenterNet oraz FOSET Paweł Szubczyński. Pogram certyfikacji usług telekomunikacyjnych realizowany przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ma na celu wspieranie równoprawnej i skutecznej konkurencji w zakresie świadczenia usług telekomunikacyjnych, jak również zapewnienie użytkownikom najlepszej ochrony

    - Reklama -

    przed nadużyciami.

    Przyznawane od kilku lat Certyfikaty Prezesa UKE stanowią „znak jakości” istotny zarówno dla konsumentów, jak i dla przedsiębiorców telekomunikacyjnych – powiedziała Magdalena Gaj, Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej. – Celem programu certyfikacji jest zapewnienie użytkownikom jak najwyższej jakości usług i ochrony przed różnego rodzaju nadużyciami oraz wspieranie konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi  – dodała Prezes UKE.

    Program certyfikacji ma przede wszystkim zwrócić uwagę przedsiębiorców i wszystkich użytkowników na najistotniejsze wyzwania sektora telekomunikacji i nowych technologii. Są to m.in. bezpieczeństwo korzystania z sieci internetowej, potrzeba wyrównywania szans i zwiększenia aktywności osób niepełnosprawnych w dostępie do usług telekomunikacyjnych, konieczność pomocy i poprawy kompetencji cyfrowych osób powyżej 50 roku życia, a także zwiększenie dostępu do przejrzystych informacji o ofertach.

    Po przeprowadzonej analizie złożonych wniosków, Prezes Magdalena Gaj postanowiła przyznać Certyfikat Prezesa UKE na rok 2014 dla następujących przedsiębiorców:

    •     Orange Polska S.A. oraz UPC Polska Sp. z o.o. – w kategorii Bezpieczny Internet;
    •     CenterNet S.A. – w kategorii Senior;
    •     FOSET Paweł Szubczyński – w kategorii Porównywarka ofert usług telekomunikacyjnych.

    Serdecznie gratuluję przedstawicielom wszystkich wyróżnionych firm i życzę, aby idea wzmacniania konkurencyjności, a tym samym pozycji konsumenta i zapewnienia jak najwyższego poziomu jakości usług, zawsze Państwu przyświecała i stała się podstawową zasadą Państwa działalności – powiedziała Magdalena Gaj, Prezes UKE, podczas uroczystości wręczenia certyfikatów.

    Zobowiązania laureatów Certyfikatu Prezesa UKE na 2014 rok
    Orange Polska S.A. i UPC Polska Sp. z o.o. świadczą usługi dostępu do sieci Internet zgodnie z wymogami Certyfikatu Prezesa UKE w kategorii Bezpieczny Internet, zapewniając swoim użytkownikom najwyższy poziom bezpieczeństwa, w tym przede wszystkim ochronę dzieci i młodzieży.

    CenterNet S.A. świadczy usługi telekomunikacyjne zgodnie z wymogami Certyfikatu Prezesa UKE w kategorii Senior, tj. wyrównując szanse i zwiększając aktywność osób starszych w dostępie do usług telekomunikacyjnych.

    Natomiast firma FOSET Paweł Szubczyński zapewnia swoim użytkownikom możliwość porównywania ofert usług telekomunikacyjnych w serwisie www.CyfrowyDoradca.pl zgodnie ze standardami ustalonymi przez Prezesa UKE w programie certyfikacji.

    W kategorii Bezpieczny Internet spółki Orange Polska i UPC Polska zobowiązały się do:

    • prowadzenia w szkołach zajęć informacyjnych dotyczących zagrożeń i przemocy w sieci,
    • udostępniania poradników mających na celu bezpieczne wprowadzenie dziecka w świat Internetu, w formie elektronicznej i papierowej, kierowanych do rodziców i dzieci,
    • udostępnienia adresu mailowego, na który użytkownicy mogą kierować pytania dotyczące bezpieczeństwa w Internecie oraz pomocy w sytuacji zagrożenia w sieci,
    • udostępnienia narzędzi uniemożliwiających dostęp osób nieletnich do treści przeznaczonych dla dorosłych (programy filtrujące, antywirusy oraz programy antyspamowe).

    W kategorii Senior spółka CenterNet zobowiązała się do:

    • stworzenia specjalnej oferty dla klientów w wieku powyżej 50-tego roku życia oraz oferowania  aparatów telefonicznych dedykowanych dla seniorów,
    • zapewnienia infolinii umożliwiającej wsparcie techniczne użytkownikom w korzystaniu z usług telekomunikacyjnych i z telefonów komórkowych,
    • organizowania szkoleń kierowanych do osób starszych oraz udostępnienia użytkownikom usług telekomunikacyjnych ,,Poradnika Seniora” w formie elektronicznej oraz w wersji papierowej,
    • stosowania blokady usług Premium Rate, udostępniania tej usługi na wyraźne życzenie zainteresowanych konsumentów (w przypadku problemów związanych z aktywacją usługi zobowiązanie się do pomocy klientowi przez cały proces aktywacyjny za pośrednictwem specjalnie dedykowanej infolinii),
    • zapewnienia każdemu użytkownikowi możliwości wypróbowania, przez 10 dni przed dokonaniem  zakupu, telefonu dedykowanego seniorom,
    • oferowania sprzętu telekomunikacyjnego, który posiada dodatkowe udogodnienia dla osób starszych, m.in. duże klawisze, proste menu klawiatury, funkcję SOS.

    W kategorii Porównywarka Ofert przedsiębiorstwo FOSET Paweł Szubczyński zobowiązało się do:

    • oferowania możliwości wiarygodnego i rzetelnego porównywania pakietów telewizji cyfrowej, co spełnia wymagania Prezesa UKE dla niezależnych kalkulatorów ofert telekomunikacyjnych,
    • informowania Prezesa UKE o zmianach w liczbie porównywanych dostawców usług wraz z dokładnym wskazaniem, których dostawców dotyczą zmiany (w przypadku zmniejszenia liczby porównywanych dostawców usług do podania szczegółowego powodu takiego działania),
    • informowania Prezesa UKE o nowych funkcjonalnościach serwisu i datach przeprowadzonych aktualizacji, jak również o zmianach w regulaminie serwisu, kiedy takie zmiany nastąpią.
    ŹródłoUKE
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung Electronics liderem globalnego rynku Digital Signage 15. rok z rzędu

    Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w...