piątek, 29 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Stresujące prezenty świąteczne, czyli technologia pod choinką

    Zobacz również

    Polacy chętnie umieszczają gadżety technologiczne na swoich świątecznych listach życzeń. Co ciekawe, dla obdarowujących jest to tymczasem najbardziej stresujący rodzaj prezentu. Wynika to przede wszystkim z ogromnego zróżnicowania oferty – od laptopów, desktopów, tabletów PC, tradycyjnych tabletów, smartfonów po konsole do gier. Wybór nie jest łatwy i jak pokazują badania wymaga dobrej znajomości technologii.

    - Reklama -

    Wyniki badania przeprowadzonego przez Microsoft pokazują, że aż 91% Polaków chciałoby dostać pod choinkę gadżet technologiczny – to znacznie więcej niż średnia europejska, wynosząca 78%. Jest to jednocześnie najbardziej stresująca kategoria prezentów dla obdarowujących.

    Prezenty postrzegane jako najbardziej stresujące w zakupie:

    •     Urządzenia technologiczne – 36%
    •     Odzież – 33%
    •     Biżuteria i zegarki – 12%
    •     Wyposażenie kuchni i domu – 6%
    •     Perfumy – 7%

    Badani jako przyczyny, dla których zakupy technologiczne sprawiają im problemy wskazywali przede wszystkim potrzebę poświęcenia zbyt wiele czasu na poszukiwania (28%), co pokazuje jak bardzo jesteśmy zabiegani przed Świętami. Natomiast w porównaniu ze średnią europejską, Polacy nie mają większych problemów ze zrozumieniem specyfikacji czy funkcji poszczególnych urządzeń (odpowiednio 27% i 8%).

    Chcemy być również najbardziej „technologicznie świadomi” w poszukiwaniach właściwego prezentu – najczęściej sięgamy po recenzje internetowe (79% w porównaniu do 44% średniej europejskiej), dopiero potem zwracamy się do zorientowanych znajomych (40%) oraz sprzedawców (37%).

    Wraz z premierą Windows 8.1 na rynku pojawiło się mnóstwo nowych, innowacyjnych urządzeń technologicznych – od tabletów PC po komputery typu all-in-one. Pozwala to technologię bardziej dostosować do naszego stylu życia. Dlatego też wybierając prezent warto zastanowić się nad potrzebami obdarowywanego, jego stylem pracy i hobby, a nie tylko szukać najmocniejszej specyfikacji – powiedział Łukasz Foks z polskiego oddziału Microsoft.

    W bardziej szczegółowym ujęciu wyniki badania pokazują, że choć kobiety podobnie jak mężczyźni, chętnie otrzymałyby prezenty technologiczne, to znacznie rzadziej mają już skonkretyzowany wybór (29% kobiet w porównaniu do 63% mężczyzn). Z kolei zakup takiego gadżetu jest dla nich znacznie mniej stresujący (22% w porównaniu do 38%), mimo mniejszego zorientowania w nowinkach technologicznych (22% deklaruje brak rozeznania w porównaniu do 7% mężczyzn) i częstszej konieczności przeprowadzenia długich poszukiwań (47% w porównaniu do 26%). Dokonując wyboru, kobiety częściej niż mężczyźni ufają sprzedawcy (49% w porównaniu do 36%) czy „swojej drugiej połówce” (33% w porównaniu do 7%).

    Co tak właściwie wzbudza największe emocje? Polki zdecydowanie kierują się w stronę mobilności, wskazując tablety (22%) i smartfony (20%) jako najbardziej pożądane prezenty technologiczne. Polscy mężczyźni są nieco bardziej zachowawczy – jedna czwarta chciałaby otrzymać tradycyjnego desktopa, wysoko na listach życzeń są również smartfony (18%), laptopy (16%) i ultrabooki (13%), dopiero potem tablety (12%).

    Badanie zostało przeprowadzone wśród 7 500 konsumentów drogą ankiety elektronicznej i objęło następujące kraje: Austria, Bośnia, Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Hiszpania, Irlandia, Litwa, Łotwa, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Rosja, Węgry, Włochy, Ukraina. Próba dla Polski wyniosła 404 osoby.

    ŹródłoMicrosoft
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    OVHcloud poszerza portfolio chmury publicznej o usługę Managed Rancher Service

    OVHcloud, europejski lider w dziedzinie chmury, podczas konferencji KubeCon Europe 2024 ogłosiła wprowadzenie nowych usług do rosnącej oferty chmury...