Głównym powodem zmiany operatora telefonii komórkowej jest zła obsługa klienta, problemy z zasięgiem oraz zbyt wysokie ceny usług wynika z badania przeprowadzonego przez firmę ContactPoint.
Firma
ContactPoint postanowiła przebadać lojalność klientów sieci
komórkowych, półtora roku po wprowadzeniu możliwości migracji między
operatorami z zachowaniem dotychczasowego numeru telefonu.
Oprócz wymienionych wyżej powodów zmiany dotychczasowego operatora
zapytano także o powody, które zachęcają do pozostania u obecnego
operatora. Najważniejsze z nich to m.in. korzystne ceny (35 proc.),
przyzwyczajenie (23,3 proc.), pakietowe promocje z darmowymi minutami i SMS-ami (13 proc.) oraz znajomi w tej sieci (10 proc.).
Z zaprezentowanych danych wynika, że najwięcej klientów utraciła (43
proc. badanych) oraz najwięcej pozyskała (39 proc. badanych) Polska
Telefonia Cyfrowa. Na środkowej pozycji plasuje się Polkomtel, który
utracił 35 proc. badanych, a pozyskał 37 proc. Z kolei sieć Orange
utraciła 22 proc. badanych, a pozyskała 24 proc.
Jak wynika z zaprezentowanych danych jedynie dwóch operatorów – PTK
Centertel oraz Polkomtel – pozyskało więcej klientów niż utraciło.