GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Ericsson zidentyfikował najgorętsze trendy w technologii na rok 2014

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2013-12-11 15:27 - czytano: 328 razy - dodaj komentarz
Ericsson zidentyfikował najgorętsze trendy w technologii na  rok 2014Ericsson zidentyfikował najgorętsze trendy konsumenckie w obszarze technologii na zbliżający się rok 2014. Od ponad 15 lat ConsumerLab prowadzi badania odkrywając wartości jakimi kierują się konsumenci, ich zachowania i sposób korzystania z produktów i usług ICT. Globalny program badawczy firmy Ericsson bazuje na corocznych wywiadach ze 100 tysiącami osób z ponad 40 krajów.
REKLAMA
-Najważniejszym trendem, który obserwujemy jest masowy popyt na aplikacje i usługi we wszystkich branżach i grupach społecznych – co ma niebywały potencjał by fundamentalnie zmienić nasz życie” – powiedział Michael Björn szef badań w ConsumerLabie.

- Polska jest jedynym krajem w badaniu ConsumerLab, w którym konsumenci deklarują, że do wszystkich aktywności komputerowych najczęściej wykorzystują laptop. Polacy rzadziej niż średnia globalna korzystają ze streamingu wideo na urządzeniach mobilnych. Tylko 5% połączeń z siecią w Europie Środkowej i Wschodniej pozwala na streming wideo – to najgorszy wynik tzw. app coverage na świecie. – powiedział Oliver Kanzi – prezydent firmy Ericsson w Polsce
  • Aplikacje zmieniają społeczeństwo. Szybkie tempo absorpcji smartfonów na globalnym rynku zupełnie zmieniło sposób w jaki komunikujemy się i korzystamy z internetu. Rewolucja mobilności stworzyła podwaliny dla transformacji innych branż. Wkroczyliśmy w fazę gwałtownej dywersyfikacji sposobów korzystania ze smartfonów – użytkownicy poszukują coraz większej liczby osobistych aplikacji, które ułatwią im codzienne funkcjonowanie w możliwie największej liczbie obszarów, tj. komunikacja, transport, zdrowie, sport, etc.  Aplikacje, których używasz, są ważniejsze niż twój telefon.
  • Twoje ciało jest hasłem. Serwisy internetowe wymagają coraz dłuższych haseł z kombinacją cyfr, liter, symboli, czyniąc zapamiętanie naszych wszystkich haseł prawie niemożliwym. To wszystko prowadzi do rosnącego znużenia koniecznością korzystania z haseł i zainteresowaniem alternatywami biometrycznymi. Na przykład, że 52% użytkowników smartfonów chce wykorzystywać odciski palców zamiast haseł, połowa konsumentów chce nawet autoryzować płatności kartami kredytowymi w ten sposób.
  • Zmierzone “ja”. Ciśnienie krwi, puls, kroki – to tylko przykłady tego jak możemy mierzyć swoje aktywności.Wystarczy, że odpalusz aplikację śledzącą trasę i tempo twojego biegu, a już dowiesz się czegoś na swój temat. Wykres 3 pokazuje, że 40% konsumentów chciałoby aby smartfon mierzył każdą ich aktywność. Co więcej, 59% osób chciałoby posiadać opaskę na rękę, która pozwalałaby na uzyskanie dokładniejszych danych i szerszego zakresu pomiarów.
  • Chcemy dostępu do Internetu wszędzie. I wiecie co? Dostaniemy go! Globalnie, konsumenci są zdecydowanie mniej zadowoleni z jakości internetu mobilnego, niż z jakości połączeń głosowych. Schemat jest podobny zarówno dla krajów rozwijających się, jak i rozwiniętych. Konsumenci z rynków zaawansowanych rzadziej wybaczają problemy z łącznością i nie zadowalają się gorszą usługą.
  • Smartfony niwelują cyfrową przepaść. Internet w skali globalnej jest wciąż niedostatecznie i nierówno dystrybuowany – co skutkuje powstaniem tzw. cyfrowego podziału. Jednakże, wraz z nadejściem tanich smartfonów, przynajmniej jedna z papier tworzących cyfrowy podział zaczyna znikać. Konsumenci nie potrzebują już kosztownych urządzeń komputerowych by korzystać z serwisów internetowych. Na całym świecie już 51% konsumentów uważa, że telefon komórkowy jest ich najważniejszym urządzeniem, używanym do wykonywania codziennych aktywności.
  • Korzyści są ważniejsze niż obawy. Jako że internet stał się integralną cześcią naszego życia, ryzyko związane z byciem połączonym z siecią staje się coraz bardziej oczywiste. Z tego powodu, 56% użytkowników internetu ma obawy  w kwestii prywatności. Jednocześnie, tylko 4% uważa, że w związku z obawami zacznie korzystać z internetu rzadziej.
  • Wideo z poleceniem. Mimo posiadania większego wyboru multimediów niż kiedykolwiek, coraz rzadziej sami decydujemy, co tak naprawdę chcemy oglądać. W rzeczywistości, bardzo często konsumujemy treści z polecenia naszych znajomych w sieciach społecznościowych. Z naszych badań wynika, że 38% konsumentów ogląda wideo polecone przez znajomych przynajmniej kilka razy w tygodniu. Nasi znajomi podobnie jak w przypadku wideo, wpływają również na naszą listę czytanych artykułów i blogów oraz muzykę jakiej słuchamy.
  • Chcę widzieć moją transmisję danych. 48% użytkowników regularnie korzysta z aplikajci pokazujących informacje na temat konsumpcji danych. 38% chce tylko wiedzieć ile danych wykorzystali. 28% chce mieć pewność, że operatorzy naliczają im opłaty poprawnie. Badania pokazują również, że 37% użytkoników regularnie korzysta  z aplikacji do mierzenia prędkości połączenia internetowego.  
  • Czujniki w otoczeniu.Jako że serwisy internetowe dynamicznie wchodzą pod strzechy, konsumenci coraz częściej oczekują, że ich fizyczne otoczenie będzie również interaktywne. że około 60% właścicieli smartfonów wierzy, że czujniki będą powszechnie wykorzystywane przed końcem 2016 roku. Ludzie oczekują, że będą one zainstalowane niemal wszędzie – w transporcie publicznym, samochodach, domach, pracy.
  • Graj, zatrzymaj, wznów - wszędzie. Globalnie, 19% całego czasu przy streamingu TV i wideo, jest spędzane na tabletach i telefonach.Konsumenci, którzy oglądają wideo, coraz częściej zaczynają oglądać w domu i kontynuują w innych lokalizacjach – np. w autobusie czy w parku. Gdy zmieniamy miejsce oglądania, czasami warto również zmienić urządzenie.
Źródło: Ericsson
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: