piątek, 19 kwietnia, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Eurobank pierwszy w raporcie Symetrii Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013

    Zobacz również

    Raport Symetrii „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” jest już dostępny do ściągnięcia! Znajdziemy w nim m.in. ranking mobilnych aplikacji bankowych, porównanie ich zakresu funkcjonalnego, a także porównanie IKO i PeoPay. Patronami merytorycznymi raportu jest UX Alliance, Bankier.pl, PR News i IAB. W ramach rankingu przebadano 14 najpopularniejszych, polskich aplikacji bankowych dostępnych na system operacyjny Android.

    - Reklama -

    Eksperci Symetrii sprawdzili, która aplikacja może pochwalić się najszerszym zakresem funkcjonalnym i najlepszą użytecznością. Pod uwagę brano również ogólne oceny użytkowników.

    Pierwsze miejsce w rankingu „Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013” zajęła aplikacja Eurobanku, która została doceniona za szeroki zakres funkcjonalny i znakomitą użyteczność. Na podium znalazły się także aplikacje BNP Paribas Mobile Pl@net oraz Pekao24, które zanotowały niewiele mniejszy wynik punktowy. Najsłabiej wypadły zaś aplikacje banków Nordea Bank Polska oraz Citi Handlowy. Wyniki oraz kryteria oceny raportu opisano szczegółowo w raporcie.

    Osobnej analizie poddano aplikacje umożliwiające płatności mobilne – IKO oraz PeoPay. W raporcie zostało umieszczone porównanie tych dwóch rozwiązań w każdym punkcie styku użytkownika z aplikacją. Sprawdzono podstawową funkcjonalność, tj. realizację płatności w sklepie offline, ale także pozostałe czynności, takie jak wykonanie przelewu do innego użytkownika aplikacji czy wypłatę gotówki z bankomatu bez użycia karty.

    Tworząc raport Kieszonkowe aplikacje bankowe 2013 chcieliśmy przede wszystkim odpowiedzieć na pytanie, która aplikacja w największym stopniu spełnia potrzeby użytkownika, jest przyjazna i łatwa w obsłudze – mówi Jolanta Zielińska, koordynatorka badania. – Dzisiaj rynek bankowości mobilnej zmienia się bardzo dynamicznie. Nasza analiza pokazuje, że banki dostrzegają już potencjał aplikacji natywnych. Często jednak nie poświęcają należytej uwagi user experience i skupiają się na funkcjonalnościach, które są nieistotne z perspektywy mobilnego kontekstu korzystania z aplikacji – dodaje Zielińska.

    ŹródłoSymetria
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Samsung Electronics liderem globalnego rynku Digital Signage 15. rok z rzędu

    Centrum badań rynku Omdia ogłosiło, że Samsung Electronics 15 rok z rzędu został uznany za producenta numer jeden w...