GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Jakie jest twoje cyfrowe DNA?

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2013-10-22 16:52 - czytano: 403 razy - dodaj komentarz
Jakie jest twoje cyfrowe DNA?W badaniu przeprowadzonym przez MasterCard® wyodrębniono pięć globalnych typów osobowości internetowej. Dzięki ankiecie przeprowadzonej wśród konsumentów wiadomo, dlaczego niektórzy ludzie chętniej niż inni dzielą się swoimi danymi w internecie. Czy naprawdę istnieje coś takiego jak osobowość internetowa? Według najnowszego globalnego badania przeprowadzonego przez MasterCard (NYSE:MA), odpowiedź brzmi: TAK. Program Digital Sharing and Trust Project (Udostępnianie danych i Poufność w
REKLAMA
cyfrowym świecie) wykazał, że konsumenci wchodząc do internetu, odrzucają swoją rzeczywistą tożsamość i zamieniają ją na osobowość cyfrową, która lepiej charakteryzuje ich zachowania dotyczące ochrony własnej prywatności. Te pięć typów osobowości to: otwarty uczestnik, zwykły dyskutant, typowy zakupowicz, bierny użytkownik i aktywny strażnik – rozkładają się one równomiernie w globalnej populacji, niezależnie od podziałów geograficznych i demograficznych.

- Blisko 2,5 miliarda ludzi na całym świecie korzysta na co dzień z internetu- oznajmił Theodore Lacobuzio, dyrektor stworzonego przez MasterCard zespołu Global Insights, który przeprowadził wspomniane badanie. - To badanie pokazuje, że niezależnie od tego, kim są i gdzie mieszkają, wszyscy ludzie mają ze sobą coś wspólnego, jeśli chodzi o sposób działania i zachowania w sieci – można ich podzielić na  pięć odrębnych, globalnych typów osobowości. Gdy konsumenci łączą się z internetem, cechy takie jak wiek, płeć czy narodowość stają się drugorzędne, a na pierwszy plan wysuwa się coś, co określamy poczuciem „przynależności do wspólnoty.

Choć konsumenci są coraz mądrzejsi, jeśli chodzi o posługiwanie się swoją tożsamością internetową, badanie wykazało, że stosują wyraźną hierarchię informacji, którymi są gotowi się dzielić, i że istnieją pewne typy organizacji, którym chętniej powierzają swoje dane. Najważniejsze cechy każdego z pięciu wyróżnionych typów osobowości wyglądają następująco:
  • Otwarty uczestnik. Do tej kategorii należy 21% konsumentów internetowych, z niedużą przewagą mężczyzn (60%). Jest to najbardziej cyfrowo zaawansowana grupa użytkowników, której zachowania w internecie odznaczają się mniejszym lękiem przed ryzykiem. Połowa z nich zagląda do internetu ponad 10 razy dziennie, a w zamian za udostępnienie swoich danych osobowych oczekują ciekawych ofert.
  • Zwykły dyskutant. Ten typ osobowości (reprezentowany przez 21% konsumentów internetowych) obejmuje najbardziej zaangażowanych uczestników serwisów społecznościowych, przy czym są to konsumenci niezbyt zaawansowani pod względem technicznym. Jeśli chodzi o zakupy, większość z nich (80%) poszukuje informacji o produktach w internecie, ale 63% woli dokonać zakupu w normalnym sklepie. Choć zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego, nie traktują swoich danych jako czegoś cennego i dlatego nie martwią się zbytnio o ich ochronę.
  • Typowy zakupowicz. Ten typ osobowości charakteryzuje się tym, że traktuje internet jako podstawowe narzędzie, jeśli chodzi o zdobywanie informacji o produktach i dokonywanie zakupów. Obejmuje 21% wszystkich konsumentów internetowych, przy czym większość użytkowników należących do tej kategorii (90%) przed zakupem poszukuje informacji o produkcie w internecie, a połowa podczas pobytu w sklepie korzysta z telefonu komórkowego, by sprawdzić, gdzie znajdzie najlepszą ofertę. Co ciekawe, w niewielkim stopniu zdają sobie oni sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego - tylko 37% z nich wie, że portale społecznościowe wykorzystują ich dane osobowe przy doborze wyświetlanych reklam.
  • Bierny użytkownik. Jak sama nazwa wskazuje, przedstawiciele tej grupy nie są w pełni przekonani, co do przydatności internetu i dlatego przeważnie spędzają w sieci mniej czasu niż pozostałe wyróżnione typy osobowości. Bierni użytkownicy stanowią 20% badanych respondentów. Rzadziej korzystają oni z serwisów społecznościowych i niezbyt często dokonują zakupów w internecie. W porównaniu innych typów są bardziej skłonni do korzystania z Internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych i chętniej udostępniają swoje dane w zamian za praktyczne korzyści.
  • Aktywny strażnik. Do tej kategorii zalicza się 17% konsumentów internetowych. Aktywni strażnicy doskonale zdają sobie sprawę z istnienia marketingu ukierunkowanego – aż 82% spośród nich wie, że reklamy, które widzą na ekranie, mogą być dobierane na podstawie ich historii wyszukiwania i przeglądania. Przeważnie nie korzystają z serwisów społecznościowych i stosują najsilniejsze ustawienia prywatności ze wszystkich grup – starają się ukrywać i kontrolować ślady swoich poczynań w internecie.
Ponadto wspomniane badanie przyniosło pewne spostrzeżenia, które w równym stopniu odnoszą się do wszystkich typów osobowości internetowych:
  • Konsumenci znają swoją wartość: 64% konsumentów uważa, że ​​ich dane osobowe mają określoną wartość dla sprzedawców i reklamodawców.
  • Większość konsumentów potrafi korzystać z ustawień prywatności: 60% procent konsumentów wie, jak zmienić ustawienia prywatności w przeglądarce internetowej.
  • Konsumenci chętnie przyjmują spersonalizowane oferty w zamian za udostępnienie informacji: Większość konsumentów (55%) jest zadowolona, gdy firma dostosowuje swoją ofertę do ich charakterystyki na podstawie informacji, które jej udostępnili.
  • Konsumenci uprawiają „showrooming" (oglądactwo): Prawie połowa (49%) konsumentów podczas pobytu w sklepie sprawdza ceny na urządzeniach mobilnych, by znaleźć najlepszą ofertę.
- We współczesnym, cyfrowym świecie konsumenci spędzają coraz więcej czasu w internecie i wydają tam coraz więcej pieniędzy - stwierdził Lacobuzio. - To oznacza, że dokładne poznanie tych pięciu odrębnych typów osobowości będzie istotne dla wielu różnych podmiotów, ale chyba najbardziej dla sprzedawców detalicznych i reklamodawców. Przedsiębiorstwa, które lepiej zrozumieją, dlaczego konsumenci chcą się dzielić się swoimi danymi w internecie, będą potrafiły nawiązać z nimi bliższe i bardziej owocne relacje.

- MasterCard od lat bada zachowania i upodobania klientów, aby maksymalnie dopasować oferowane usługi w kontekście ich potrzeb i oczekiwań. Wyniki te są dla nas bardzo ważnym wskaźnikiem przy wprowadzaniu na polski rynek nowoczesnych rozwiązań, jak np. płatności mobilnych - komentuje Luiza Derek, Business Leader Marketing & PR Head, Poland.
Źródło: MasterCard
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: