GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Telewizja opuszcza telewizor - raport TV and Media firmy Ericsson

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2013-08-30 14:12 - czytano: 261 razy - dodaj komentarz
Telewizja opuszcza telewizor - raport TV and Media firmy Ericsson72% respondentów ogląda TV i wideo na urządzeniach mobilnych co najmniej raz w ciągu każdego tygodnia – wynika z raportu Ericsson ConsumerLab. Badanie firmy Ericsson – TV and Media – to już czwarty z cyklu corocznych raportów firmy o trendach konsumenckich w branży telewizyjnej. Z właśnie opublikowanego raportu wynika m.in że 72% badanych ogląda wideo na urządzeniach mobilnych przynajmniej raz w tygodniu, w tym 42% konsumentów, którzy robią to poza domem.
REKLAMA
Trzech na czterech badanych wykonuje tzw. multitasking – korzysta z urządzenia mobilnego podczas oglądania TV na innym ekranie.

Czas oglądania na różnych urządzeniach
Korzystanie z serwisów społecznościowych i forów to najpopularniejsze aktywności towarzyszące oglądaniu TV – przynajmniej raz w tygodniu łaczy to 59% osób. 49% badanych uruchamia aplikacje i przegląda internet by dowiedzieć się więcej o oglądanych treściach, a jedna trzecia konsumentów dyskutuje na stronach społecznościowych i czatach o tym, co właśnie ogląda.

Dostępność urządzeń mobilnych oraz bezprzewodowego internetu powoduje, ze tradycyjna krzywa odzwierciedlająca sposób konsumowania TV przez użytkowników (ze szczytami w trakcie śniadania i wieczorem) zostaje spłaszczona. Krzywa prezentująca korzystanie z TV na  różnych urządzeniach i w różnych lokalizacjach jest bardziej zrównoważona. Oglądanie treści staje się ciągłą aktywnością, a nie aktem relaksacji i luksusu. TV jest obecnie postrzegana jako nieustannie dostępny towar, do którego dostęp można uzyskać niezależnie od czasu i miejsca.

Rozkład oglądania TV w ciągu dnia

Ciągle obserwujemy nieustanne redefiniowanie tego czym jest telewizja i wideo dla konsumentów. Biorąc pod uwagę, że 82% osób korzysta z YouTube’a i podobnych serwisów przynajmniej raz w miesiącu, zastanawiamy się czy oglądanie np. w kuchni przepisu online to wciąż telewizja czy tylko oglądanie instrukcji? – mówi Anders Erlandsson, badacz z Ericsson ConsumerLab. – To nie jest jeszcze czas by powiedzieć ‘do widzenia’ tradycyjnej TV. Telewizja linearna wciąż odgrywa istotną rolę dla konsumentów i nie zauważamy żadnego spadku w częstotliwości korzystania, np. 36% konsumentów uważa, że oglądanie w TV wydarzeń sportowych ‘na żywo’ jest bardzo istotnym elementem nawyków związanych z TV – dodaje Erlandsson.

Badanie firmy Ericsson zostało przeprowadzone w Brazylii, Chinach, Chile, Francji, Kanadzie, Niemczech, Włoszech, Meksyku, Rosji, Korei Południowej, Hiszpanii, Szwecji, Taiwanie, Wielkie Brytanii i USA. Przeprowadzono w sumie 15 tysięcy wywiadów online oraz 30 wywiadów domowych w czterech miastach. Ericsson Consumer Lab bada zachowania konsumentów i wartości. Ericsson wykorzystuje badania do przygotowania biznesowych rozwiązań dla sieci, poprzez które operatorzy mogą dostarczać odpowiednie usługi konsumentom.
Źródło: Ericsson
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: