GSMService.pl
  • nowości
  • artykuły
  • gry
Szukaj
Szukaj
Szukaj
Tu jesteś: GSMService.pl » Aktualności

Bloger sprzedaje?

Dodał: Monika Kowalczewska - opublikowano: 2013-08-14 18:05 - czytano: 558 razy - dodaj komentarz
Bloger sprzedaje?Po wszechobecnej dyskusji na temat właściwości marketingowych Facebooka i innych społecznościowych serwisów, przyszedł czas na dyskusję o kolejnym „narzędziu” wykorzystywanym do promocji produktów: blogach. Czy to wciąż jeszcze lider opinii i przedstawiciel społeczności czy już medialny celebryta? Według głośnego raportu „Blogerzy w Polsce 2013. Znajomość – wizerunek – znaczenie” ponad połowa internautów w Polsce czyta blogi regularnie – minimum raz w miesiącu lub częściej.
REKLAMA
Mimo tego, że w czołówce znajdują się głównie celebryci piszący bloga (Martyna Wojciechowska, Anna Mucha, Kasia Tusk), to w gronie najbardziej popularnych nie można nie zauważyć także Tomasza Tomczyka, znanego w sieci pod pseudonimem Kominek oraz Kataryny, blogerki o zacięciu dziennikarskim.

Ale nie tylko popularność ma tutaj znaczenie. Równie ważne jest, jak blogera odbierają jego czytelnicy. Sama sława tutaj nie wystarczy, potrzebny jest jeszcze odpowiedni wizerunek. Blogerzy w Polsce odbierani są jako przyjaźni, inspirujący i pozytywni. Internauci uważają autorów blogów za ważne źródło informacji! Dodatkowo każdy z blogerów ma oryginalny pomysł na siebie – a ten, odpowiednio wyeksponowany, powoli buduje markę. A wiadomo, że to właśnie znana marka najlepiej sprzedaje produkt. Dlatego w ostatnim czasie coraz więcej firm nawiązuje współpracę z blogerami ze swojej branży.

Z raportu wynika również, że w grupie osób nieczytających blogi znajomość blogerów (przynajmniej z imienia i nazwiska, bądź pseudonimu) jest na porządku dziennym. Autorzy blogów już dawno wyszli z internetu i wkroczyli do świata showbiznesu. Pojawiają się jako VIP-y na pokazach mody, jako eksperci na eventach promujących nowinki technologiczne, czy jako członkowie jury w konkursach kulinarnych. Pisanie bloga ze zwykłej pasji przekształciło się w źródło zarobku – czasami bardzo godziwego. Jak pisze Kominek o usłudze promowania firmy odzieżowej przez blogera: -Ja za taką aktywność policzyłbym sobie na pewno pięciocyfrową kwotę. Przeciętna szafiarka raczej poniżej 5k by nie zeszła, aczkolwiek przy „stałej” współpracy kwota ta byłaby wielokrotnie wyższa.

-Przestało już dziwić czy szokować, że blogerzy dostają wynagrodzenie za polecanie produktów swoim czytelnikom - choć wcześniej wszyscy robili to za darmo. – mówi Anna Kukawska, PR & Event Manager Grupa 365 NET – Wobec tego nasuwa się pytanie, jak długo jeszcze blogerzy będą uważani przez swoich czytelników za obiektywne źródło informacji, a kiedy zaczną być traktowani jako żywe nośniki reklamowe? – dodaje.

Według powszechnej opinii blogosfera rośnie w siłę. Blogerzy to już nie tylko siedzący w domach przed komputerami zwykli ludzie – ale coraz częściej celebryci, którzy potrafili własne nazwisko przekształcić w cenioną markę. Nie potrzebowali do tego koncernów medialnych, czy skandali, a swoje talenty zamiast w reality show, prezentowali w sieci. Takich ludzi z każdym tygodniem przybywa - co chwilę objawia się nowa gwiazda Internetu. Czas pokaże czy te gwiazdy zgasną równie szybko, jak się pojawiały. Z pewnością popularność utrzymają ci blogerzy, którzy pamiętają o rzeczy ważniejszej od finansowych korzyści: wiernych czytelnikach.
Źródło: GRUPA 365NET
  • Dodaj do Google Bookmarks
  • Dodaj na Śledzika
  • Dodaj na Twitter
  • Dodaj do Wykop
  • Dodaj do Facebook
Aktualna ocena: 0.00
Dodaj komentarz:
dodaj komentarz
x
Trwa logowanie użytkownika...
login:
hasło:
zaloguj
Wszelkie znaki i nazwy firmowe zastrzeżone są przez ich wlaścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych.
GSMService.pl
content: 
  • Twitter
  • Facebook
odwiedź nas na: