czwartek, 28 marca, 2024

Nasze serwisy:

Więcej

    Interactive Intelligence: 40 proc. wzrost przychodów w drugim kwartale 2013 r

    Zobacz również

    Firma Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ), globalny dostawca oprogramowania i usług dla obsługi klienta, ogłosiła wyniki finansowe drugiego kwartału i pierwszego półrocza 2013 r. Łączne przychody firmy wzrosły w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku niemal o 40 proc., osiągając 76,2 mln dolarów. Zamówienia chmurowe wzrosły czterokrotnie, do poziomu 64 proc. wszystkich zamówień firmy.

    - Reklama -

    Rynek bez wątpienia docenia nowe standardy obsługi klienta, wprowadzane przez nasze rozwiązania – powiedział założyciel i dyrektor generalny Interactive Intelligence, dr Donald Brown. – W drugim kwartale 2013 r. na całym świecie, a szczególnie w Ameryce Północnej oraz rejonie Azji i Pacyfiku, obserwowaliśmy wysoki popyt na nasze rozwiązania. Bezprecedensowy wzrost liczby zamówień rok do roku był zasługą ponad 400-procentowego wzrostu liczby zamówień chmurowych, w tym podpisania największego kontraktu w historii firmy.

    Najważniejsze wyniki finansowe drugiego kwartału 2013 r.:

    • Zamówienia. Łączna liczba zamówień wzrosła o 115 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2012 r.; liczba zamówień chmurowych wzrosła o 469 proc. do poziomu 64 proc. ogólnej liczby zamówień. Firma podpisała 43 kontrakty o wartości ponad 250 000 dol., w tym 14 o wartości ponad 1 mln dol.
    • Przychody. Łączne przychody wyniosły 76,2 mln dol., co oznacza wzrost o 39 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2012 r. Przychody chmurowe wzrosły o 56 proc. do 7,9 mln dol. Przychody z produktów wyniosły 27,8 mln dol., a przychody z usług 13,2 mln dol., co oznacza wzrost odpowiednio o 42 i 97 proc. w porównaniu z drugim kwartałem 2012 r.
    • Zysk operacyjny. Zysk operacyjny za drugi kwartał 2013 r. liczony wg zasad GAAP wyniósł 849 000 dol. w porównaniu ze stratą w wysokości 1,8 mln dol. w tym samym kwartale zeszłego roku. Zysk operacyjny za drugi kwartał 2013 r. liczony bez uwzględnienia zasad GAAP wyniósł 3,8 mln dol. z marżą operacyjną 5,0 proc. w porównaniu z odpowiednio 391 000 dol. i 0,7 proc. w drugim kwartale 2012 r.
    • Zysk netto. Wstępny zysk netto za drugi kwartał 2013 r. liczony wg zasad GAAP wyniósł 1,2 mln dol., czyli 0,06 dol. na akcję. Wstępny zysk netto za drugi kwartał 2013 r. liczony bez uwzględnienia zasad GAAP wyniósł 2,9 mln dol., czyli 0,14 dol. na akcję.
    • Ostateczny zysk netto i przychody liczone z uwzględnieniem oraz bez uwzględnienia zasad GAAP zostaną podane po utworzeniu rezerwy na podatek. Wstępny zysk netto i przychody liczone z uwzględnieniem oraz bez uwzględnienia zasad GAAP podane w niniejszej informacji prasowej mogą ulec zmianie.

    Najważniejsze informacje finansowe za sześć pierwszych miesięcy 2013 r.:

    • Zamówienia. Łączna liczba zamówień wzrosła o 78 proc. w porównaniu z sześcioma pierwszymi miesiącami 2012 r., podczas gdy liczba zamówień chmurowych wzrosła o 262 proc. i stanowiła 54 proc. ogólnej liczby zamówień.
    • Przychody. Łączne przychody wyniosły 149,5 mln dol., co oznacza wzrost o 39 proc. w porównaniu z sześcioma pierwszymi miesiącami 2012 r. Przychody chmurowe wzrosły o 49 proc. do 15,0 mln dol. Przychody z produktów wyniosły 55,9 mln dol., a przychody z usług 24,6 mln dol., co oznacza wzrost odpowiednio o 43 i 99 proc. w porównaniu z sześcioma pierwszymi miesiącami 2012 r.
    • Zysk operacyjny. Zysk operacyjny za sześć pierwszych miesięcy 2013 r. liczony wg zasad GAAP wyniósł 4,3 mln dol. w porównaniu ze stratą w wysokości 1,5 mln dol. w tym samym okresie zeszłego roku.
    • Zysk netto. Wstępny zysk netto za sześć pierwszych miesięcy 2013 r. liczony wg zasad GAAP wyniósł 2,6 mln dol., czyli 0,13 dol. na akcję.
    • Wstępny zysk netto za sześć pierwszych miesięcy 2013 r. liczony bez uwzględnienia zasad GAAP wyniósł 6,5 mln dol., czyli 0,31 dol. na akcję.

    Dodatkowe ważne informacje dotyczące drugiego kwartału 2013 r. i niedawnych wydarzeń:

    • Firma Interactive Intelligence ponownie znalazła się w kwadrancie „liderów” w raporcie „2013 Magic Quadrant for Contact Center Infrastructure” opublikowanym przez firmę Gartner.
    • Firma otrzymała Złote Godło Programu Najwyższa Jakość 2013 dla swojego rozwiązania chmurowego CaaS Contact Center. Program odbywa się pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Klubu Polskie Forum ISO 9000
    • Globalna konferencja Interactions 2013 cieszyła się rekordową popularnością, przyciągając ponad 1800 uczestników z 35 krajów.
    guest
    0 komentarzy
    Inline Feedbacks
    View all comments
    - Reklama -

    Najnowsze

    Sztuczna inteligencja, prawdziwe ryzyko. Jak cyberprzestępcy mogą oszukać AI?

    Użytkownicy ChatGPT generują nawet 100 mld słów dziennie . Tzw. duże modele językowe (large language model, LLM) bazujące na...